Wat vond je van het NK voor elite.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHans,
Ik vrees dat we met het huidige potentieel van profrenners en profploegen deze koerstaktiek in het NK nog jaren zullen beleven.
Volgens mij heeft dit alles te maken met de n.m.m. overdreven “opofferingsgezindheid” van de zogenaamde “steunende” renners.
Of anders gezegd, renners met ballen die ook voor zichzelf “durven” te rijden, bevolken steeds minder het profpeloton.
De drie noemenswaardige ontsnappingen die we nu te zien kregen hadden wel een kans, maar door de ver doorgevoerde ploegentaktiek bleek al snel dat kennelijk de verkeerde mannen meezaten of dat de renners die de knuppel in het hoenderhok smeten niet die kwaliteiten hebben die ze zichzelf toedichten (Kroon…).
Wellicht was de ontsnapping waarbij o.a. Michael “prodent” Boogerd en Aart Vierhouten zaten een langer leven beschoren als Steven de Jongh ook meegezeten had.
Curieus vond ik het de de hele Raboploeg voor Steven de Jongh de laatste twee ronde de koers controleerde, terwijl “bijna” iedereen weet dat De Jongh wel degelijk sprinten kan, maar eigenlijk veel meer een puncher is dan een massasprinter (gooien en smijten zit je immers wel of niet in het bloed…).
Maar tja, achteraf kijkt men altijd een koe in haar hol (als De Jongh gewonnen had dan hadden de Rabo's het wel perfect gedaan…), en al met al vond ik de finale uitermate spannend, en heeft Stefan van Dijk (en natuurlijk zijn “bodygard” Aart Vierhouten!!!) deze overwinning niet gestolen.
Mvrgr,
Kenner (die er nog steeds nachtmerrie's van heeft om met een dood paard achterop op een tandem rond Eindhoven te fietsen…)
SUPERGROVER,
Volgens mij verschilt de conditie van de mannen die de volgende drie weken de beeldbuizen gaan teisteren “op dit moment” in niets met hen die dit noodgedwongen niet kunnen doen.
De renners (en taktiek…) van BGLBAT waren volgens mij tijdens het afgelopen kampioenschap even sterk, of misschien wel zwak, als de renners van Rabo.
Immers Lotto, met slechts drie renners in koers, mocht na afloop met de bloemen zwaaien.
En heeft de winnaar achteraf niet altijd gelijk…
Mvrgr,
Kenner (die ook vaak ongelijk heeft, achteraf dan…)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?