Beste kenners,
Jullie zullen wel denken, die gozer heb ik hier nog nooit gezien hij zal vast wel een leek zijn met een vraag over zn tourpoule. Tsja…op twee van de drie argumenten moet ik een bevestigend antwoord geven op de ander niet. Ik zit vaak op dit forum (een aantal jaar nu), maar post nooit geen berichten. Ik zit hier voornamelijk op om informatie te vergaren voor de komende tour de france (ik organiseer zelf de poule en adel verplicht) en te kijken wat jullie van verschillende toekomstige renners vinden.
Een leek wil ik mezelf niet noemen, aangezien ik sinds zeven jaar veel rondes op de voet volg evenals alle klassieker. En mocht ik deze niet kunnen zien, dan check ik in ieder geval cycling4all.com. En ik heb inderdaad een aantal vraagjes over enkele renners voor mijn tourpoule.
De opzet van de poule is als volgt: 10 renners en 5 reserverenners, die erin komen wanneer een van de eerste tien uitvalt.
* Mijn eerste vraag luidt: Hoeveel sprinters zijn verstandig om te nemen. Ik twijfel zelf tussen vijf en zes sprinters.
De volgende zijn voor mij sowieso geselecteerd: Zabel, Steels, Kirsipuu en McEwen. Nu moet ik er nog een of twee kiezen uit het rijtje Cooke, D.Nazon en O'Grady, waarbij ik mijn twijfels heb over de fitheid van O'Grady. En is Freire een puntensprokkelaar in deze Tour of verwachten jullie dat hij na het brengen van Steels naar de streep zich snel laat afzakken?
* Mijn tweede vraag richt zich op de klimmers en klassementrijders.
Als ik zes sprinters neem zijn er dus nog maar vier renners over om de “basis” te complementeren. Deze vier wil ik halen uit het rijtje: Armstrong, Sevilla, Beloki, Heras, Leipheimer, Moreau. En is Moreau uberhaupt een optie?
Mijn overige reserverenners bestaan uit een of twee (ligt aan de hoeveelheid sprinters) van bovengenoemde renners en twee of drie klimmers en als laatste reserve een aanvaller voor de laatste week (hierbij denk ik aan S.Ivanov, maar ook Verbrugghe en Halgand zijn gegadigde). Mijn twee a drie klimmers moeten voortkomen uit: Charreau, Menchov, Bingen Fernandez, Virenque, Laisecas, Mayo, Santi Perez, de Galdeano, Casar en Sanchez.
Dit zijn een behoorlijk aantal klimmers, maar aangezien de definitieve selecties nog niet bekend zijn is de hierachie binnen bepaalde teams moeilijk te bepalen.
Ik zit zelf in een impasse op dit moment en zou het heel erg op prijs stellen als jullie antwoorden kunnen geven op mijn problemen. Het is een behoorlijke lap tekst, maar ik waardeer het ten zeerste.
met vriendelijke groet,
The Big Easy