Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

"nieuwe" Vuelta gaat niet door

• Kobe

Hervorming Ronde van Spanje gaat niet door

(De Standaard) De ACP (Associatie van Spaanse Profploegen) heeft de

hervormingsplannen voor de Vuelta van tafel geblazen. ,,Dit is niet het

moment om revolutionaire plannen zomaar toe te passen'', stelde voorzitter

Madariaga. ,,Maanden geleden al hebben we met onze sponsors al concrete

plannen uitgedokterd om onze publiciteit drie weken lang te laten renderen.

En nu zouden sommige ploegen er al na een week uitgebonjourd worden. Dat kan

niet.''

• ?

Jammer, ik had wel eens willen zien hoe de revolutionaire plannen hadden uitgepakt.

• johan p

eigenlijk vind ik het ook geen goed systeem.Wanneer er een lange vlakke

aanloop is ,dreigen ploegen die goed zijn in het gebergte vroegtijdig uitge-

schakelt te worden.Andere ploegen zullen zich in de eerste week de ziel

uit het lijf rijden en misschien uitgeblust in het gebergte komen.

Waarom organiseert men bv: om de vier of twee jaar ergens in europa of

eventueel in een ander werelddeel geen ronde met landenploegen als een

soort ronde wk .

Wat denken jullie daarvan?

• Maarten V.

Waarom proberen ze dit niet eens bij een iets kleinere etappekoers als test?

• Marco

a. Vind maar eens een ronde waar meer dan 30 behoorlijke ploegen geinteresseerd zijn om te starten (met uitzondering van de Tour en Vuelta)

b. Organisatoren van wielerkoersen zijn over het algemeen zeer conservatief en houden niet van experimenten, de organisatie van de Vuelta is een van de weinige uitzonderingen hierop.

• Gerd

Ik vind heel het wielermilieu nogal conservatief…

Om op het idee van Johan P in te gaan.

Ik zie dit zo, organiseer bijvoorbeeld om de vier jaar een Ronde van de Europese regio's die een maand duurt met in iedere week één rustdag en daar bovenop transferdagen. Dan kun je verschillende landen aandoen en in één wedstrijd bijvoorbeeld Pyreneeën, Alpen en Dolomieten aandoen. Organiseer korte etappes zoals in de Vuelta en cluster ze in trosjes van vier of vijf etappes in dezelfde regio. Daarna volgt een transferdag en een rustdag en dan opnieuw een trosje…Kan je alleen doen als de renners dit zien zitten (maw maak een wedstrijd die de belangen van de renners centraal stelt in tegenstelling tot de TDF).

Waarom zal dit utopisch blijven: wil dit slagen dan moeten Tour, Giro en Vuelta één maal om de vier jaar in de schaduw staan van deze nieuwe Ronde (eventueel zelfs niet doorgaan, want de kalender is overvol). De machtige organisatoren van deze wedstrijden zullen dit niet zien zitten.

Organiseer deze wedstrijd met landenploegen en je krijgt de sponsors tegen en bovendien belangenvermenging van het soort dat je ieder jaar op het WK ziet…

En toch vind ik dat vernieuwing in het al te conservatieve wielrennen best eens mag…

Nog iemand inspiratie…

Oh ja jullie zullen al wel begrepen hebben dat ik het jammer vind dat Vuelta “nieuwe stijl” niet doorgaat…alhoewel ik de organisatoren begrijp.

• Jeroen

Dat deden ze vroeger bij de Tour de France ook, maar dat was geen succes omdat men niet voor elkaar wou knechten. Zou iemand van Rabo nu voor iemand van Bankgiro willen knechten???

• Mr J.V.LIONS

Ik ben voorstander om de ploegen te verkleinen. Gewoon 5 rijders per ploeg in de tour. Zo kunnen ploegen een koers minder goed controleren, en krijg je een levedigere koers. Omdat je nu iets van 35 ploegen kunt uitnodigen kunnen ook Zulle, Chipolini, etc. allemaal meedoen aan de tour zonder dat je al die onbekende knechten aan het vertrek krijgt.