Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Paumier betrapt op doping

• Maarten V.

Fijn is die Paumier, heeft ie net een contract bij AG2R en rijdt ie mee in de Tour, blijkt ie positief getest in de Midi Libre. Paumier in ieder geval niet in de Tour-ploeg.

Als de Societé consequent is halen ze AG2R ook uit de Tour, zoals eerder bij Saeco gebeurde. Zou trouwens ook voor Alessio gelden (Di Paoli).

• HansH

Als de ploegleiding hem nu snel “preventief schorst”, knijpt Leblanc wel een oogje dicht…

• Jo

De Fransman Laurent Paumier is in de

Midi Libre betrapt op het gebruik van

corticoïden. Zijn team AG2R heeft hem

uit de selectie voor de Ronde van

Frankrijk geweerd. Paumier werd betrapt

na zijn zege in de laatste etappe van

de Midi Libre, eind mei. Hij werd ook

tweede in het bergklassement van die

rittenwedstrijd. Het gebruik van corti-

coïden is sinds 1 mei toegestaan door

de UCI, maar enkel wanneer ze intra-

veneus worden toegediend. Dat zou bij

Paumier niet het geval zijn geweest

Bron Teletekst TV1.BE

Opmerkelijk is wel dat Paumier

speciaal voor de Tour is gekocht

door AG2R en pas 2 dagen

voor de ploeg rijdt

• Wouter

Echt schandalig van die Tour directie, even afwachten wat ze met dit geval doen maar de volgende ploegen zouden niet naar de Tour mogen als JM een consequent zou zijn:

AG2R

Jean Delatour

Mapei

Allessio

• Jo

en dan vervangen door???

• Marco

Haha, die Fransen allemaal blij dat ze weer een nieuw ‘talent’ hadden.

Het uitsluiten van AG2R lijkt me echter totaal niet aan de orde, ten eerste was Paumier niet eens in dienst bij die ploeg bij de Midi Libre.

Bovendien heeft AG2R de wildcard toch niet vanwege Paumier gekregen, maar vanwege Kirsipuu en natuurlijk omdat het een Franse sponsor is.

Ik heb hier al eens eerder verdedigd dat het niet de taak van de Tourdirectie is om complete ploegen te straffen als de schuld van een ploeg nog niet bewezen is, het uitsluiten van Mapei, Delatour etc. lijkt me ook niet aan de orde.

Enige uitzondering op deze regel is Saeco, die ploeg kreeg de wildcard alleen maar om Simoni en nu Simoni door de UCI (en niet door JML) geschorst is viel er een belangrijke reden weg om die ploeg uit te nodigen.

Alleen was het natuurlijk belachelijk om dan Jean Delatour te selecteren, maar ja, dat is een bekend verhaal …

• Wouter

Theirry Loder

• Jo

wouter, dat wist ik al

maar het ging me even om die ploegen, als je die eruit gooit…

wie moet ze vervangen….

ik ben het overigens helemaal met marco eens

• Wouter

Ah ok, nee vervanging is op dit tijdstip niet meer mogelijk. Maarja ik vind het ook raar om hele ploegen te weigeren maar als je dat om allerlei moralistische en ethische redenen toch doet moet je wel één lijn trekken. En die is nooit getrokken: in '99 mocht TVM niet en Festina wel. En als een renner op doping betrapt wordt van een ploeg die aan de Tour deelneemt moet je die lijn ook trekken.

• Harry

Moet je een voltallige ploeg straffen als een renner op eigen houtje, buiten medeweten van de ploeg, doping gebruikt?

Als niemand van de ploeg weet heeft van de dopingpraktijken van een renner, waarom zou je dan de hele ploeg straffen? Lijkt me niet erg rechtvaardig.

Een ploeg wordt vaak gestraft omdat er vanuit gegaan wordt dat binnen de ploeg wel bekend is dat deze of gene doping gebruikt. Je moet daar echter wel van overtuigd zijn voordat je de hele ploeg straft.

In het geval dat de ploegleiding meewerkt aan het toedienen van doping, zou de ploeg zondermeer gestraft moeten worden. De vraag rijst dan of een renner dan nog individueel gestraft moet worden. Lijkt mij niet.