Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Arjen de baat rijd alles op 1 min 30

• Leon Monster

woensdag 3 juli werd er in maasdijk een nieuwelingen koers gehouden en hij reed vanaf de eerste ronde alleen weg. en ze zagen hem niet meer trug wat rijd die gozer toch hard. uitslag

1 arjen de baat

2 michel kreder

3 patrick kos

4 frank wierstra

en bij de junioren deed dion murk percies het zelfde hij won ook met overmacht

• Johan

Leon, op welke plaats ben jij geeindigd????

• nagel

Klasse prestatie van Arjen. !!!!

Afgelopen weekend in Kruiningen ook al gewonnen.

En dat alles met 5 uurtjes training in de week ???? ( volgens Cyclosprint )

Wierstra ook weer erbij ?

Dinsdag in St. Jansteen gewonnen, gisteren gekoerst en vanavond, vrijdag en van het weekend ook weer zeker ???

Ga zo door jongens. Probeer minimaal 50 koersen per jaar te rijden !!!!

Dan weet je tenminste zeker dat je in de komende jaren opgebrandt bent.

De Kredertjes, vd Velde, vd Putte, Dijkshoorn, Commandeur, Wallaard etc etc wordt toch eens wijzer, je hebt je energie op deze leeftijd ook nog nodig om te groeien !!!

En komende winter natuurlijk ook nog volle bak crossen zeker ??

Ik ben zelf geen aktief wielrenner meer maar volg het wielrennen van jeugdrenners wel op de voet. Al jaren zie ik dat steeds meer jeugdrenner, steeds meer wedstrijden ( al dan niet onder druk van hun ouders ) gaan rijden.

Ik voorpel jullie wel dat in de komende jaren jullie namen steeds minder in de uitslagen voorkomen, en dat renners die nu meestal rijden voor de klasseringen van de 5e t/m de 20e plaats en wel verstandig met hun lichaam omgaan ( of misschien wel verstandige ouders hebben ) jullie in de categorie junioren en neo's

jullie van het podium zullen verdringen.

Als je me niet geloofd, dan sla er de jaarboeken maar eens op na en kijk maar eens naar de jeugkampioenen van vroeger. Een enkeling vind je nu nog terug, de rest in nu al vergane glorie.

Wees zuinig op je lichaam, je hebt er maar 1.

• Mark

Nagel,

Vaak zijn ouders niet de enige die druk op je uitoefenen. Want zeg nou zelf als je veel wint is het natuurlijk leuk om nog meer te winnen, en dan wil je zelf ook meer wedstrijden rijden… Verder is er natuurlijk ooknog een trainer die soms zegt rij daar rij daar en rij daar. Die oefent dus ook druk op je uit!

En even over die oudres, vaak is het voor de ouders ook een hele opgave om elke keer weer naar die wedstrijden toe te gaan! Dus dat zal op een gegeven moment ook wel ophouden (lijkt mij!)

• Insider

Ik denk niet dat het zo werkt Mark. De ouders van zo'n winnaartype zien vaak een nieuwe Erik Dekker of Michael Boogerd in hun zoon. Ze gaan dan over lijken om hun zoon te steunen (en te pushen) in zijn sport. Ze gaan met alle plezier het hele weekend in de auto zitten voor een koers van zoon lief.

Wat Nagel zegt is geheel mijn visie. Hoeveel Nederlands kampioenen bij de jeugd/nieuwelingen worden professional?

Draai het anders maar eens om:

- hoeveel huidige beroepswielrenners zijn ooit Nederlands kampioen geweest in de jeugd of nieuweling catergorie? Het antwoord: bar weinig.

- Hoeveel huidige beroepswielrenners fietsten nog helemaal geen wedstrijden in de jeugd of 1e jaar nieuweling catergorie? Het antwoord: ongeveer de helft!

Dat verklaard toch genoeg!!!

• nagel

Juist insider !!

Daarbij komt nog dat de huidige “winnaarstypes” weinig met telleurstellingen te maken hebben gehad ( behalve dan dat ze een keer 4e of 5e zijn geworden ) en nog weinig mentale weerstand hebben opgebouwd.

Wanneer later blijkt dat degene die zij altijd op grote achterstand reden, in de uitslagen steeds dichterbij komen en af en toe zelfs beter rijden, ze het wielrennen ineens toch iets minder leuk vinden.

Ze gaan dan nog meer trainen, en nog meer !!

En dan blijkt ineens dat de rek eruit is en hun wielertoekomst er minder rooskleurig uit gaat zien.

Weer een talent verloren

Jammer !!!!

• ronald

he nagel het wordt tijd dat je je nagels gaat knippen dwaasje hoe weet jij war wallard traint? of van der velde of kredertjes? ricardo v/d.velde. die traint 2x in de week met de club 3 uurtjes dus wat kom jij hier doen op dat forum te zeggen dat wallard ik dus kredertjes te veel trainen? bespioneer je ze of wat doe je om dit alemaal te kunnen weet he? he????

ga toch snel weg menner weet beter!

• nagel

Beste Ronald,

Aan je typefouten te zien zou ik zeggen dat je Ricardo bent. !!

Lezen kun je ook al niet goed want ik heb helemaal niks gezegd over teveel trainen, alleen over het aantal wedstrijden dat ze rijden.

Mijn nagels zijn trouwens niet echt lang. En neem nou maar van mij aan dat ik jullie erg veel zie rijden en hierover een redelijk oordeel kan geven.

groeten,

• Johan

Hallo Nagel,

Ik vind dit item wel leuk. Nu zie en spreek ik Arjen en zijn ouders minmaal 2x per week. Ook zie ik hem dan bezig op de training bij zijn club. Jullie denken dat je alles van die jongen weet maar……………… jullie weten eigenlijk niets. Het verhaal in Cyclo Sprint klopt als een bus. Daarnaast rijdt hij maximaal twee wedstrijden in een week. Hij zou zelf wel meer willen maar zijn ouders zetten hier zeer bewust de rem op. Zij weten met ondersteuning van (oom) Teun van Vliet dondersgoed waar ze mee bezig zijn. Arjen zijn ambities is prog worden. Zijn ouders reageren hier nogal nuchter op. Het is er maar weinigen gegeven om prof te worden. Door

nu bewust terughoudend te zijn wil men voorkomen dat hij over een paar jaar is opgebrand. Zelf heb ik de inschatting dat hij ver kan komen mits het tussen zijn oren goed blijft zitten.

• Johan

Sorry voor twee typefouten.