Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Einde aan Tourlol

• Sannie

Hebben jullie dat nou ook, dat de Tour langzamerhand helemaal niet meer leuk is. Vroeger was de Tour de wedstrijd van het jaar, maar tegenwoordig vind ik de Vuelta bijvoorbeld veel leuker, ook omdat ik renners alleen nog maar hoor klagen over de Tour. ‘We moeten weer drie weken afzien, blablabla, en we rijden ons in vorm voor het najaar’. Het lijkt wel of die verdomde amerikaan de enige is die de Tour nog leuk vindt! Vroeger was de Tour super, als klein kind vond ik de Tourrenners echte helden en om de Tour draaide alles, maar helaas is de Tour steeds meer een van de vele wedstrijden en niet speciaal - laat staan heroïsch - meer.

• Cees

Nee,

dat heb ik niet.

Een zomer begint pas wanneer de Tour begint.

Eerst een WK, dan Wimbledon

Maar begint juli…de Tour de France

Gezellig onder een parapluutje naar de tijdrit in Luxemburg (met Abdou) kijken (Kobe help eens: 1993???).

En nu nog steeds. Het virus om in de auto te stappen om morgenmiddag de proloog in Luxemburg te zien.

Maar helaas…dat wordt de tv.

Ik word alleen ziek van die dopingschandalen.

Geef het vrij, of schors iemand voor het leven, I don't care.

Maar kappûh met die berichten. Dat is wel iets dat m'n lol wegneemt.

Maar dan de Alpen over 2 weken…

…een vrije middag nemen en dan dat gebeul over die bergen kijken.

Tour niet meer leuk?

…dacht het niet…

• challenger

De Tour is de tour Sannie.

• soepie

Daar ben ik het absoluut mee eens. De Tour is zichzelf in de loop der jaren voorbij gelopen. Ook ik vond als jochie de TdF de mooiste wedstrijd maar sinds de dood van Casartelli ben ik daar anders over gaan denken. ER was een renner gestorven door een noodlottige valpartij en wat deden die arrogante Fransen? Juist ja, ze deden dat waar ze in uitblinken ARROGANT en of er niets aan de hand was! De Franse speaker bleerde om het hardst toen Virenque de etappe won en stond niet stil bij de dood van Casartelli.

Maar ja wat wil je, de organisatie van het mega-spektakel wat 3 weken door Frankrijk trekt maakt in het huidige wielrennen de dienst uit. Daar kunnen we nu eenmaal niks aandoen. Ja eigenlijk ook wel, gewoon boycotten. Maar wat moet je dan ik heb geen zin om op vakantie te gaan naar Ijsland of Groenland om maar ver weg van de TdF te geraken.

Persoonlijk kijk ik onderhand liever naar de wedstrijden op het Iberisch schiereiland. De Vuelta kan dit jaar weer een hoogte punt worden. Maar ja de renners maken de koers en niet de organisator.

• Sil

Een zomer zonder Tour is geen zomer:

- Het wikken en wegen, van leken en kenners, Rumsas wel of toch Moncoutie….

- de eeuwige discussie over Smeets of Wuyts……

- Met een matige ontvangst via de Wereldomroep tussen de olijfbomen een Tourflits van radio Tour de France opvangen…..

- aan een willekeurige Europese medeburger vragen qui a gange aujourdhui……..

- op vakantie toch een uitstapje naar een Tourrit inplannen…..

- drie uur voor de buis wachten om een doorweekte held als eerste aan te zien komen……

- bladeren in je vergeelde plakboeken en Franse magazines die steeds schreven over Zotelmek……

Daar kan geen Giro of Vuelta aan tippen.

• www.tourdefrance.NU

De Tour is lang en er kan van alles gebeuren (libre apres Zotelmelk)

Ik sprak Dekkertje maandag op de ploegvoorstelling, hij zegt gewoon wakker worden, de romantiek is er niet meer: je kunt niet meer goed zijn in alle wedstrijden en denken dat je ook nog in de Tour presteert. Ja, de sport is berekender geworden, zo je wilt verzakelijkt maar dat leidt wel tot sneller, hoger, beter (ook zonder dope).

Maar eerlijk gezegd hou ook ik m'n hart vast voor een doodsaaie aflevering en vraag ik me eerder af wie er nu weer tegen de lamp loopt dan tegen de gele trui…

Niettemin elke middag voor de buis natuurlijk.

En trouwens, wat is nou meer romantiek dan Dekker met zijn geslonken been toch de lakens te zien uitdelen in de ploegentijdrit en hem na 40 km te zien afhaken?

• Heraclitus VII

De Tour niet leuk meer ? De Tour niet speciaal ? Alleen ‘die Amerikaan’ vindt het nog leuk ?

En dat allemaal aan de vooravond van de volgens mijn glazen bol interessantste tour sinds jaren !

Kijk en huiver, Sannie ! Daar kan geen Giro of Vuelta tegenop… zelfs geen WK voetbal…. :-)

Met vriendelijke groet,

Heraclitus VII

• Pancho

De tour wordt pas interessant als zabel en armstrong,door wat voor oorzaak dan ook,onderuit gaan!!!!

• millies

De lijstjes houden me op de been.