Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

JAN NAM PILLETJES !!!

• Leon

In een persconferentie heeft Ullrich toegegeven tijdens een uitgaansavond in dronken toestand pillen (xtc o.i.d.) te hebben geslikt. Dat was de avond voor de controle. Hij ziet af van een contraexpertise en accepteert een schorsing.

Later meer, nu verder ARD kijken !!!

• Bassolo

bedankt voor het attenderen leon, ik heb de persconferentie gezien en ben blij dat iemand nu eens gewoon toegaf iets genomen te hebben. Ook wil hij de schuld niet afschuiven maar zegt dat het zijn eigen domme fout is.

Het blijft wel een raar verhaal, tijdens het stappen twee pillen nemen en juist die dag erna gecontroleerd worden. Jan gaf aan dat hij nooit eerder tijdens een avondje uit pillen had genomen. Kortom wel weer heel toevallig allemaal.

Overigens vanavond Willy Voet in het Zwarte Schaap, ned 3 om 21:00 uur.

• Leon

Allemaal erg toevallig ja. Hij zou ook maar 1 keer dronken in zijn auto gezeten hebben, en ook toen had hij net de pech ergens tegenaan te rijden. Die Jan zit 't ook altijd tegen…

Waarcshijnlijk is hij gewoon een tijdje losgeslagen geweest, vooral qua zuipen dan, en hij zal in die toestand best wel eens vaker wat “relax-middelen” hebben genomen.

Aan de ene kant dapper dat ie zijn drugsgebruik toegeeft, aan de andere kant om 2 redenen logisch:

-als hij zou blijven doen alsof hij van niks weet, blijven er verhalen de ronde doen over amfetamine-verslaving etc.

-hij is hooguit in eind september, of zelfs oktober pas weer “wedstrijdfit”, dus met een schorsing van 3 maanden zou helemaal geen koersen hoeven missen. En ook met 6 maanden “Zwangspauze” mist ie alleen het WK en Lombardijen, en als de wintermaanden niet meetellen de fabruari- en maartkoersen. Maar dan zit ie toch altijd in Zuid-Afrika.

• Thomas

IEDEREEN DIE WAT GEBRUIKT KAN VERTREKKEN!!

Zou telekom onze jan op straat zetten?

• Kenner

Leon,

Wat er met Der Jan gebeurt is volgens mij natuurlijk wel iets nieuws!

Een bekende sporter die zich, overigens net als duizenden (misschien wel miljoenen…) andere jonge en oude aarbolbewoners, in het uitgaansleven stort en zich overgeeft aan de kunstmatige geneugten des levens.

En dan ook nog tijdens een revalidatie periode waarin de sporter (en ieder ander) weet dat hij minstens de komende maand aan geen enkele wedstrijd deel gaat nemen.

Wellicht zou de vraag “wat onderscheid een sporter zich t.o.v. een niet sporter” nu eens concreet beantwoord kunnen worden.

M.a.w., moet iemand, omdat hij als sporter geregistreerd is, zich niet als een normaal mens gedragen?

En wie bepaald dan wat “normaal” is???

De antwoorden op deze vragen lijken mij niet zo eenvoudig te geven (zou dhr. Verbruggen van de U.C.I. hierop wel een antwoord weten??).

Voor alle duidelijkheid, ik ben tegen dopinggebruik en zodoende vóór controles! Maar tot hoe ver kun je, “mag” je, op doping controleren?

Dit alles terwijl iedereen weet dat er overal openbare gelegenheden zijn waar men het gebruik van voor sporters als “dopinggeduide produkten” omschreven middelen bijna als een religie verheven heeft.

Het lijkt mij een begin van een uitermate boeiende discussie!

Mvrgr,

Kenner (maar niet zo van kunstmatige geneugten des levens…)

• Bassolo

De grens tot hoever je kunt gaan met dopingcontroles in relatie tot het prive-leven en de geneugten des levens van de gewone man, zou ik niet willen bepalen. Het lijkt me namelijk onmogelijk. Ik moet eigenlijk stellen dat ik het niet eens ben met je, Kenner. Ik begin steeds meer te voelen voor het standpunt van Ducrot om het dopinggebruik vrij te laten. Dit heeft als voordelen dat het gebruik beter begeleid kan worden. De gevaren van het gebruik kunnen dan beperkt worden. Er zijn geen schandalen meer, renners worden niet meer gedwongen de waarheid te verdraaien etcetera. Het is voor iedereen gelijk, iedereen weet waar hij aan toe is. Het argument hiertegen is dat dopinggebruik blijvende invloed kan hebben op iemands gestel. Ik ben geen medicus en weet hier dus het fijne niet van. Al weet ik wel dat topsport wel vaker littekens achterlaat. Er zijn maar genoeg ex-topsporters die in hun verdere leven lichamelijke gebreken krijgen.

Ik wacht de reacties graag af.

• BdeVries

Los van de discussie over doping is het natuurlijk wel ontzettend stom om in een disco zomaar van iemand wat pilletjes aan te nemen.

De dopingdiscussie gaat altijd over appels en peren.

Ik ken niet een sporttak waar zo intensief in/buiten competitie wordt gecontroleerd als in de wielrennerij.

Ik was laatst bij een ere divisie voetbalploeg op bezoek

Die waren vorige week weer begonnen met de trainingen.

Heb ik ze gevraagd hoe het nu bij hen ging met de controles.

En ook de buiten competitie controles.

Hoe vaak bijv een hoofdklasser werd gecontroleerd.

Ze snapten niet waar ik het over had.

Want ja, tijdens het WK was er wel wat controle geweest maar verder nee…

Zo lang dat nog zo is zal de wielrennerij steeds de sport blijven met de

dopingschandalen

Want nergens wordt op zo' n brede schaal gecontroleerd

Zelfs als je net uit de disco komt.

• BdeVries

• Leon

Dit zag Bert in de altijd bescheiden BildZeitung:

• Kobe

Ja allemaal heel stout van Jan, maar ik ben het helemaal eens met onze Kenner!

Beter dan dat moeilijke gedoe van Simoni.

Ach ja laat die Jan eens helemaal losgaan, de een slaat een lading bier achterover en een paar deuren doormidden na een zoveelste tegenslag op blessure- of studiegebied. De ander is zo dom om een of ander stom pilletje naar binnen te werken, da is een beetje dom. En in Duitsland kun je natuurlijk niet ff je pilletje laten testen…