Leon,
Wat er met Der Jan gebeurt is volgens mij natuurlijk wel iets nieuws!
Een bekende sporter die zich, overigens net als duizenden (misschien wel miljoenen…) andere jonge en oude aarbolbewoners, in het uitgaansleven stort en zich overgeeft aan de kunstmatige geneugten des levens.
En dan ook nog tijdens een revalidatie periode waarin de sporter (en ieder ander) weet dat hij minstens de komende maand aan geen enkele wedstrijd deel gaat nemen.
Wellicht zou de vraag “wat onderscheid een sporter zich t.o.v. een niet sporter” nu eens concreet beantwoord kunnen worden.
M.a.w., moet iemand, omdat hij als sporter geregistreerd is, zich niet als een normaal mens gedragen?
En wie bepaald dan wat “normaal” is???
De antwoorden op deze vragen lijken mij niet zo eenvoudig te geven (zou dhr. Verbruggen van de U.C.I. hierop wel een antwoord weten??).
Voor alle duidelijkheid, ik ben tegen dopinggebruik en zodoende vóór controles! Maar tot hoe ver kun je, “mag” je, op doping controleren?
Dit alles terwijl iedereen weet dat er overal openbare gelegenheden zijn waar men het gebruik van voor sporters als “dopinggeduide produkten” omschreven middelen bijna als een religie verheven heeft.
Het lijkt mij een begin van een uitermate boeiende discussie!
Mvrgr,
Kenner (maar niet zo van kunstmatige geneugten des levens…)