Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

JAN NAM PILLETJES !!!

• bakatos

Jan is tenminste eerlijk. Dat is al heel wat in wielerland

• Marco

Er worden hier meerdere mensen wijze dingen gezegd, het zal mij ook een zorg zijn wat Jan in z'n vrije tijd doet, zolang er maar geen doden of gewonden vallen (gebeurt eerder bij voetballers) vind ik het wel best.

Daarom is het ook zo jammer dat er dan weer in het nos journaal moet komen: “tourstart overschaduwt door dopingzaak Ullrich ”

Hallo, wat heeft deze zaak nu helemaal met de Tour 2002 te maken, behalve het tijdstip …

• B.O.B.

Het structureel toedienen van dopinggeduide middelen die in de opbouwfase worden gebruikt en niet meer opspoorbaar zijn tijdens het seizoen hebben logischerwijs geleid tot controles die ook buiten het seizoen plaatsvinden.

Als sporter heb je een ‘gerantenstellung’. Enkel de hoedanigheid van sporter leidt ertoe dat je aan controles kan worden onderworpen die voor andere ‘niet’sporters niet gelden.

Je ziet dit fenomeen niet alleen bij sporters hoor. Zo wordt je bijvoorbeeld als bijstandsuitkeringstrekker gecontroleerd op huizenbezit. Op de fiets zal de politie nooit vragen naar je rijbewijs. Alleen ouders komen in aanmerking voor kinderbijslag.

Die hoedanigheid van sporter is natuurlijk niet alleen maar ongunstig. Alleen al wat betreft Jan`s financiele rijkdom zal niemand medelijden met hem hebben. In Nederland is de beroepswielrener en -voetballer zelfs onderworpen aan een gunstiger belastingregime.

• B.O.B.

Nog 1 opmerking t.a.v. kenner.

Als je revaliderende sporters niet meer out off competition zou kunnen controleren dan voorzie ik exponentiele stijging van revaliderende sporters.

• Kenner

B.O.B.,

Jammer dat we er “weer” niet uitkomen!

Ik zwengelde de discussie alleen maar aan!

Mijn enige standpunt is dat ik duidelijk voor dopingcontrole ben.

Indien er niet meer gecontroleerd wordt gaat het hek volledig van de dam en zullen met name de iets mindere sporters het kind van de rekening gaan worden.

Immers voor de toppers is er medische begeleiding genoeg, iedere TT1-ploeg heeft één (soms wel twéé…) artsen in dienst om de “Formule 1-renners” getuned te houden.

Maar onder de top, zonder up to date medische begeleiding, zal het toch sappelen zijn.

Daarom “moet” er juist altijd op doping gecontroleerd blijven zodat iedereen weet wat hij/zij wel of niet toegestaan is!

Aan deze controle kleven echter een paar nadelen.

Wie bepaald wat er verboden is, en op wie zijn deze maatregelen van toepassing?

Jan Ullrich bekende volmondig dat hij, net als overigens al die andere duizenden “discothekers”(!!!), stom geweest was om “van een vreemde” (aan mijn hoela…) pilletjes in te nemen. Echter de andere “discothekers” kunnen fris en vrij hun gewonen leven weer oppakken en Jan Ullrich moet nu als sporter op de blaren zitten.

Jan wel en al die anderen niet!!

Dit lijkt mij een ongelijkheid van de eerste orde.

Je schrijft dat sporters in onze samenleving bevoordeeld zijn, je vermeld ook nog dat wielrenners en voetballer “zelfs” een belastingvoordeel hebben op “normale” Nederlanders. Je hebt natuurlijk gelijk, maar vergeet niet dat dit slechts voor een handje vol wielrenners geldt, niet voor niets verblijven de meeste vaderlandse grootgeldverdieners in het kennelijk nog belastingvriendelijkere België.

Bovendien moeten de renners die “nu” een voordeel genieten er straks bij afrekening van het huidige voordeel natuurlijk wel weer belasting over betalen, dus het voordeel is slechts een “uitgestelde belasting” (om over sigaren uit eigen doos te spreken…).

Al met al zal (bijna) iedereen het met mij eens moeten zijn dat wat voor de een geld, eveneens voor de ander zou moeten gelden.

Maar goed, eruit komen doen we hier toch niet, anders zouden we er allang uitgekomen zijn.

Mvrgr,

Kenner

• B.O.B.

We komen er inderdaad niet uit.

We zijn het er in ieder geval over eens dat de dopingcontroles gehandhaaft dienen te blijven. Ik bestrijd echter dat je hiermee alleen maar de ‘mindere’ renners beschermt.

De meeste forumdeelnemers, waaronder jij gaan er erg gemakkelijk vanuit dat de ‘moderne’ soigneurs die tegenwoordig bij de wielerploegen in dienst zijn en die toevallig een opleiding aan de universiteit hebben genoten vanzelfsprekend integer zijn.

Even los van het wielrennen toont alleen al de manier waarop artsen zich laten fêteren door de farmaceutische industrie aan hoe makkelijk artsen te verleiden zijn voor minder integere doelstellingen.

Het rapport dat is geproduceerd om Dekker vrij te pleiten van zijn te hoge hematocrietwaarde toont andermaal aan dat artsen ook maar gewone mensen zijn (het lijken zelfs wel wielrenners).

Over of de belastingmaatregel voor wielrenners nou wel of niet een voordeel oplevert, daarover wil ik niet twisten. Dat de belastingdienst sporters anders behandelt dan niet sporters is echter een feit.

Net zoals trouwens er in duitsland niet zo heel veel mensen van de leeftijd van Jan Ulrich een boete van 660 duizend euro (twee maandsalarissen) moeten betalen bij een verkeersovertreding.

Wellicht een ander voorbeeld dat het voor ons wielrenners iets duidelijker maakt dat datgene wat voor de een geldt niet noodzakelijkerwijs ook voor de ander geldt.

Denk jij dat als Michael Boogerd gewoon loodgieter was geworden, hij ook met Miss Nederland in het huwelijk zou zijn getreden????

Gegroet B.O.B. (die denkt dat ALL ANIMALS EQUAL zijn, maar SOME ANIMALS ARE MORE EQUAL THAN OTHERS)

• John

BOB schreef: De meeste forumdeelnemers,gaan er erg gemakkelijk vanuit dat de ‘moderne’ soigneurs die tegenwoordig bij de wielerploegen in dienst zijn en die toevallig een opleiding aan de universiteit hebben genoten vanzelfsprekend integer zijn."

Nee hoor BOB ; Alleen die van BGL en bovenal Rabobank de rest zijn allemaal pushers

De belastingmaatregel is na de glorietijd van Kenner ingegaan.

Toen was hij al binnen dus hij zal er verder niet naar gekeken hebben.

Daardoor weet hij ook niet dat de regeling die jij bedoeld je nu veel belasting scheelt.

Het versneld (fiscaalvriendelijk) opbouwen van de “pensioenpot” is overgenomen van het voetballen.

Daar doet iedereen mee.

Bij de wielrenners op basis van vrijwilligheid/mogelijkheid

Hoe fiscaalvriendelijk en op de langere termijn financieel voordelig dan ook ; je zult het eerst van je salaris moeten kunnen ophoesten.

Voor de meeste NL prof zal dat niet meevallen.

Die Animal farm wijsheid is wel waar maar je hoeft nog niet te SCHREEUWEN

PS.

Ook voor loodgieters bestaat een fiscaalvriendelijke oudedag reserve maar die sportregeling is aardig wat beter

Zelfs nu het maximale tarief teruggegaan is van 60 naar 52 %

Een leuke film CV of zelfs een scheeps CV is die loodgieter ook aan te bevelen.

Even contact opnemen met W.Buurstede…

• B.O.B.

Fiscalisten nog een mooi voorbeeld van niet per definitie integere academici.

Nu terug naar het onderwerp, die belastingmaatregel was alleen maar om aan te tonen dat gelijke monikken niet per definitie gelijk behandeld (dienen te) worden.

De vraag was is het terecht dat een revaliderende renner betrapt kan worden op een product dat door vele duizenden andere niet sporters ook gebruikt wordt?

Mijn antwoord staat hierboven (tussen alle opmerkingen over belastingen).

n.b. die opmerking van BGL en Rabobank begreep ik niet

• Kenner

Jongens toch,

Volgens mij was Kenner (dat ben ik…) in een echt nog niet zo ver verleden de eerste die voorgesteld heeft om het systeem wat toen alleen maar voor de voetballers gold, ook voor andere beroepssporters te laten gelden.

Toen ook al gelijke monniken gelijke kappen…

Hij (dat ben ik…) heeft dus wel degelijk een aanmerkelijk fiscaalvriendelijk spaarpotje gespaard, voordat hij “binnen” was (hij (dat ben ik…) is overigens niet net zoals al die sappelende belastingvluchtelingen zich in België gaan vestigen maar is altijd gewoon in Nederland blijven wonen, en heeft dan ook duidelijk een hele grote bijdrage geleverd aan onze huidige welvaart…).

Nu gaat hij (dat ben ik…) weer naar “buiten” om daar te kijken of het gras nog steeds groen is en om te ruiken of de duinen nog zo heerlijk fris geuren.

Mvrgr,

Kenner (O ja, welke loodgieter is het verboden om met een miss Holland te trouwen?? En welke loodgieter is het verboden om zich in zijn vrije tijd op een fiets af te beulen en zodoende zich aan de vergetelheid te ontrukken? Ik ken er niet een!!! Jullie wel???)