Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

campagnolo centaur of shimano 105

• djeedjee

Ik sta op het punt om een nieuwe racefietse te kopen maar ik twijfel over de groep die ik erop wil hebben. Het wordt of de campagnolo centaur of de shimano 105. Mijn vraag is welke het beste is van deze twee

• Kobe

Als je je fiets zwart wil afmonteren zou ik voor de 105 gaan, anders (tenminste als je nog geen shimano wielen en tools hebt) zekerz voor de Centaur zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Wat moet je eigenlijk betalen voor de groepen?

• Ron

Geen twijfel mogelijk, Campagnolo heeft mijn absolute voorkeur! Net dat beetje emotie in het materiaal méér!

• Bou

Campagnolo nemen!

De voorloper van Centaur is volgens mij Daytona. Deze groep heb ik op mijn fiets. Ik ben vooral erg tevreden over de remmen. Ondanks dat ik deze remblokjes al zo'n 5000km heb.

Tijdens de Marmotte, lange afdalingen in de regen, geen centje pijn. Mijn broer met gloednieuwe Shimano remmen had 1 en al ellende, moest in de eerste afdaling al blokjes vervangen (geen pretje als je handen gevoelloos zijn en al je lichaamsdelen trillen van de kou). Daarna heeft hij nog meer problemen met die blokjes gehad.

Conclusie: neem iig Campagnolo remmen!

• Kobe

Ja, remblokjes zijn natuurlijk het belangrijkste onderdeel van een groep en ook moeilijk te vervangen….

Nee, het belangrijkst met je keuze tussen campa en shimano is welke schakel mechanisme je het best licht. Dit moet je gewoon ff uitproberen, want schakelen doen ze allebei gewoon goed. De een vind campa mooier, de ander Shimano, zo is het ook met de manier van schakelen dit bevalt de een ook beter dan de ander en tussen die dingen moet je een afweging maken.

• chriz

Simano 105 is niet echt slecht, t schakelt allemaal goed en direct. Alleen is het me al 2 keer overkomen dat zonder enige aanleiding de schakelhendel me spontaan in de steek liet. Deze kun je dan wel naar de fabriek sturen en je krijgt netjes n nieuwe maar t is toch irritant. En het rammelen blijft altijd wel bij 105. Ik heb ncrossfiets met centaur. Deze groep is zeker veel degelijker, vooral de schakelhendels. En als je n x goed valt hoef je niet meteen de hele hendel te vervangen(duur grapje). Wel is het schakelen iets minder direct en ietsje zwaarder maar het loopt als n trein.

• Bou

Kobe schreef:

>

> Ja, remblokjes zijn natuurlijk het belangrijkste onderdeel

> van een groep en ook moeilijk te vervangen….

Als je van Shimano blijkbaar geen fatsoenlijke kunt krijgen dan is dat zeker belangrijk.