Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kapers op de kust voor vandaag?

• Magician

Ja vandaag natuurlijk 1e etappe, massasprint wordt uiteraard verwacht, maar 8 kilometer voor de aankomst zit er een col van de 4e categorie, wie weet dat daar een groepje weg rijdt, of plaatst iemand een vlak voor de aankomst een Jump a la Dekker? Wie zien jullie als het geen massasprint wordt als gegadigde om vlak voor de finish te demarreren en zo Etappe 1 op zijn naam te schrijven?

• Jo

Laurent Jalabert (Fra-Cst) (staat tweede en wil wel graag het geel, sprint ook wel mee in de tussensprints)

Laurent Brochard (Fra-Del) (Staat ook heel kort)

Dario Frigo (Ita-Tac) (geen Roze in de Giro dan maar Geel in de Tour)

Laszlo Bodrogi (Hun-Map) (Wil natuurlijk ook wel het geel hebben)

Daarnaast altijd

Jens Voigt

Jacky Durand

Erik Dekker

Ludo Diercksens

• win

In welk jaar leef jij????????

Erik Dekker is nog lang niet hersteld van zijn beenbreuk. Hij mag al blij zijn als hij in het peleton blijft.

• Matthijs Thielemans

Verbrugghe wil de gele trui en het is vandaag een parcours voor hem.

• Marcel Hunze

Stuart O'Grady is de kortste echte sprinter

gr.

halgand misschien

• Jo

win??? Ik leef in het jaar 2002..

ooit gehoord van ene Wadecki die heel ernstig viel in de

1e etappe van de Tireno-Adriatico

Tekst destijds

Wadecki viel in volle sprint nadat Antonio Salomone (Alexia-alluminia) een lichpaaltje had geraakt. Wadecki werd overgebracht naar het ziekenhuis, waar een schedelbreuk aan werd vastgesteld en enkele bloedingen werden vastgesteld. Wadecki is diezelfde nacht nog overgebracht naar een ziekenhuis in Napels waar hij gedurende 4,5 uur werd geopereerd aan het hoofd. Tot zondag wordt Wadecki in een kunstmatige slaap gehouden. (CN-TV1)

Wat deed diezelfde Wadecki dit jaar ook alweer in zwitserland.

Juist hij werd 2e in de einduitslag.

Dekker viel 2 week later uit in de Milaan San Remo, en heeft een evengelijke revalidatie periode er op zitten.

dan nog iets Win… ik zeg niet dat ie wint ofzo, maar dat je hem als aanvaller mag noteren, en dat zijn pure feiten.

waarom iedereen voortdurend afkatten in een forum, laat iedereen toch gewoon zijn mening geven, en laat die mening in waarde, of zeg op een normale manier dat je het niet met die mening eens bent

teksten als: In welk jaar leef jij???????? (slaan echt nergens op)

• Maarten V.

Ben het met je eens Jo. Trouwens gezien zijn alleszins acceptabele tijdrit van gisteren geloof ik dat Dekker zeker de eerste 1,5 week geen moeite heeft het peloton te volgen. Aanvallen is wellicht nog wat te vroeg, maar het blijft een exceptionele renner.

• Ron Meijers

Ik hou het op een jump á la Ekimov, dan pikt ie enkele bonnificatieseconden in en blijft Lance in het geel, niet dat dat zo belangrijk is, maar dat is een prettige bijkomstigheid. Let op: Virenque zal meespringen, of zelf wegspringen.

• Kobe

Ik ben het dus helemaal niet eens met Jo. Wat Wadecki gehad heeft is inderdaad ook een vreselijke blessure waardoor hij er een paar weken uit is geweest. Maar daarna wel weer kon fietsen en volluit kon trainen. Dekker heeft echter weer opnieuw moeten leren kracht te zetten met z'n linkerbeen. Hij geeft aan dat ie nog steeds een licht krachtverschil voelt tussen beide benen. De afgelopen weken heeft Erik zich afgebeuld in het krachthonk om weer kracht te krijgen. Met als resultaat een fantastische proloog. Dit wil echter nog niet zeggen dat hij nu ook in een echte etappe zal kunnen meespelen. Conditioneel heeft hij momenteel nog zoveel achterstand op de rest van de mannen in de Tour dat het een hele prestatie zal zijn om in het peloton te finishen in een lastige rit als vandaag en dat dan vooral puur op karakter!

Kan de reactie van Win wel voorstellen, want veel mensen begijpen dus niet wat voor impact een beenbreuk heeft op een renner en die verwachten dan meteen weer wonderen.

• Jo

Tuurlijk heb je ook gelijk kobe…

wat ik eigenlijk met mijn posting bedoelde is dat je niks moet uitsluiten.

wanneer dekker zich ook maar enigzins goed zou voelen dan valt ie wel aan.

Jammer echter dat hij vandaag weer is gevallen, het leek er op dat hij toch weer veel last had, kwam ook op achterstand binnen.

Nu maar hopen dat ie niet hoeft op te geven…

alleen de eerste week revalideren zoals Dekker het eerst in zijn hoofd had, zullen er nu wel twee worden…