Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eerste etappe

• Jan

Mooie etappe vandaag!

Een verrassende winnaar, ik denk niet dat veel mensen Bertogliati in hun toto hadden opgenomen.

De raboploeg reed ook erg attent vandaag.

Veel ontsnappinkjes, zelfs Armstrong was er bij betrokken na een ongelofelijke blunder van de organisatie door de weg te versperren.

• Ad

Een fantastische winnaar!

Als je in volle finale met een dergelijk verschil in snelheid bergop kan demarreren ben je zeer, zeer sterk. Om een Tristan Hoffman-citaat te gebruiken: Rubens trok zich helemaal uit elkaar in de laatste kilometer.

Zijn stijl verdient niet de schoonheidsprijs, maar wat een doorzetter!

Ik heb een zwak voor Jim Morrisonfan Rubens sedert de vorige Tour, toen hij als 22-jarige debuteerde, het zeer zwaar had in de bergen maar ons allen verbaasde door een prima tijdrit in de laatste week.

Wat een misser overigens van Dijkstra/Breukink door Bertogliati aan te zien voor Pagliarini.

Een beetje wielervolger moest alleen aan de stijl al zien dat het Rubens was…

• Kobe

Ja Ad, gefeliciteerd (moest meteen aan je denken toen Rubens daar zo als een gek tekeer ging in die slotkilometer)!!!

Rubens was straffer dan straf!! Toch wel een van de mooiste manieren om zo'n etappe te pakken. Ad hij pakt dus wel de trui, maar dan een dagje later.

Trouwens ook weer straffe Rabo taktiek…

• Hugo Sanchez

Ik heb ook genoten van Rubens die op schitterende wijze deze zege uit het vuur sleepte. Mooie coup dat hij meteen ook het geel in de wacht sleept.

Moet zeggen dat ik niet begrepen waarom die mannen van Telekom niet veel eerder reageerde. Beter zabel iets te vroeg op kop dan voor een zekere tweede plaats sprinten.

Lampre bewijst maar weer eens dat ze een sterke ploeg in de breedte hebben die in elke grote ronde een man in de top tien van het klassement hebben en daarnaast ook nog eens goed zijn voor een aantal ritzeges.

Lampre is het school voorbeeld van een ploeg waar ervaring en jong talent hand in hand gaan. Ze hebben een aantal rappe mannen die er aan komen namelijk Loddo en Pagliarini. Tevens een aantal goede tijdrijders waaronder Bertogliati, Belohovisciks en Pinotti. Ook verder nog goede klimmers zoals Garate.

Durf er om te wedden dat ze straks nog een aantal jonge renners over gaan pakken uit de Mapei stal.

Ciao a tutti

• Marco

Mooie etappe. Heeft op veel vragen antwoord gegeven.

vraag: wat ontbreekt bij Telekom?

antwoord: Vinokourov. De etappe leek qua verloop wel op de finale naar Seraing. Andere ploegen rijden, Telekom neemt de laatste 10 km het werk over. Alleen nu misten ze Vino en zaten Hondo en Fagnini een beetje hulpeloos te kijken …

vraag: doet Moreau mee voor mijn Tourtoto?

antwoord: ja, hij doet mee, vaak in beeld geweest, vooral van achteren …

vraag: hoe voelt Boogerd zich?

antwoord: goed, natuurlijk hebben critici als Kobe wel wat aan te merken, maar Boogerd was vandaag tenminste wel attent en hij keek niet achterom …

vraag: is Lampre een leuke ploeg?

antwoord heeft Hugo Sanchez al toegelicht, dus ja.

• Ad

Wat betreft die Rabo-tactiek ben ik het absoluut met Kobe eens.

Geen kritiek op MB an sich, die deed wat hij kon doen, maar ik begreep niet dat De Groot, Kroon en Wauters zich in de achtervolging op Lefèvre c.s. uitsloofden op zo'n 14 kilometer voor de finish.

De wetenschap, dat de koplopers een geringe voorsprong hadden en dat de sprintploegen zich toch wel zouden inzetten om het spul bij elkaar te brengen hadden de Rabo's er van moeten weerhouden om die inspanning te doen.

Rubens Bertogliati bewees maar weer eens dat je het best tot het laatst kan wachten als je over goede benen beschikt…..

• The Disciple

T was inderdaad n hele leuke etappe vandaag. had ik in mn stoutste dromen niet durve te verwachte. Die eerste weke zijn meestal toch uitermate saai en vallen altijd ten prooi van de sprintploege.

Daarom vond ik t heerlijk dat deze vandaag met lege handen kwame te zitte.

• Kobe

Sorry Marco, heb vandaag niks aan te merken op MB, hij reed zoals hij hoort te rijden!! Maar heb nog geen interview met hem gehoort, dus m'n humeur kan nog omslaan.

Had wel problemen met het onzinnige tempo maken van Rabo voor dat klimmetje op 12km waar Boogerd dus pas in de afdaling meeging in een groepje.

En telekom kwam inderdaad gewoon te vroeg op kop en zoals sommigen hier anders dachten blijft Fagnini uiteraard de laatste man voor Zabel.

• Heraclitus VII

Schitterend inderdaad… zelden iemand zo diep zien gaan als Rubens Bertogliati. De streep had ook geen tien meter verder moeten liggen.

Rabo ERG attent ? Dan had er een mannetje bij moeten zitten bij Dierkckxens, Mengin en Bergès…

Morgen weer genieten !

Heraclitus VII

• Gerd

Knap van Rubens, nadat hij in de proloog ook al 19de was geworden (en daar had ik watr meer van hem verwacht)…Oh ja ik had hem in mijn totoploeg bij Megabike, ik werd 7de…(Op naam van mijn dochtertje Ellen). Nu weet ik dat ik zo'n ding nooit of nooit zal winnen. Dan heb ik eens een “verrassende” winnaar en dan zie je dat er nog veel mensen zijn die hem in de ploeg hebben…

Ben toch zeer tevreden, heb genoten van de knappe sprong van Rubens. Ik hoop dat hij zich deze Ronde nog kan tonen.

Vandaag (2de etappe) wint er een sprinter. Mijn voorspelling:

1 Steels

2 Mc Ewen

3 Zabel