Er zullen inderdaad een hoop NLers op straat komen te staan. De fusie tussen Lotto en Domo zal voor minimaal 5 landgenoten “fataal” worden. Daarnaast zal Rabo een aantal NLers lozen die het niet hebben kunnen waarmaken. Ik denk dat volgend jaar van Gulik, Moerenhout, van Heeswijk, Blijlevens en Koerts het veld moeten ruimen bij Domo. Hoffman zal ook voor zijn plek moeten vrezen bij CSC (wordt meer en meer uitgebouwd naar een rondeploeg) en Jonker komt op straat bij het opgedoekte Big Mat. Bij Rabo verwacht ik dat Duyn en Boerman gedwongen weg zullen moeten en dat wellicht Lotz en Pronk ergens anders werk zullen zoeken.
Rabo zal dit gat zoals gebruikelijk met NEO's gaan opvullen en niet met veteranen NLers.
Deze winter is dus het ideale moment voor een nieuwe NLse profploeg om in het onstane gat te springen van Farm-Frites (betekende toch werk voor 7 NLers) te springen. Er komen waarschijnlijk een hoop NLers vrij.
Bankgiroloterij (en AXA) zal dus ook een deel van deze renners kunnen opnemen. Toch denk ik dat voor enkele renners het profbestaan weleens over kan zijn: Jonker, Duyn en van Gulik. Deze renners hebben het afgelopen jaar/de afgelopen jaren niks tot zeer weinig laten zien en progressei zal er waarschijnlijk niet meer inzitten.