Hallo Allemaal,
Ik zat gisteren net als velen van jullie naar etappe 1 in de tour te kijken en had daarbij het uitgeprinte etappeschema en deelnemersveld voor me liggen.
Wat bleek: deze tour hebben we 5 aankomsten bergop, op zich zou je zeggen een goede kans voor echt klimmers om etappe-overwinningen te pakken.
Ga je vervolgens kijken welke klimmers in staat geacht moeten worden te concurreren met Armstrong, Beloki, Sevilla, Botero etc. dan kom ik eigenlijk maar verrekte weinig klimmers tegen. De enige die ik echt in staat acht om wat leuks te gaan doen (2e helft van de tour) is Roberto Laiseka denk ik.
Toch heeft Euskatel ook mannen meegenomen als Iban Mayo en Haimar Zubeldia. Zullen deze mannen nog wat kunnen klaarspelen in de aankomsten bergop? En wat te denken van de iBanesto-blok Bruseghin, Menchov en Mancebo? En kan Fassa Bortolo met Basso, Belli en Honchar soms ook nog een gezamenlijke aanval doen in het hooggebergte? Of komt Serrano ineens heel goed uit de verf omdat zijn ploeggenoten Beloki en Igor GdG zo leuk meerijden? Wat denken jullie? Zal dit wat te hoopvol zijn en rijden Armstrong, Beloki etc. gewoon rustig weg van deze mannen als het bergop gaat of zitten in het bovenstaande lijstje toch nog wel namen die gewoon een Alpen of Pyreneeen-rit op hun naam kunnen schrijven?