Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voorbeschouwing hooggebergte

• Guido

Hallo Allemaal,

Ik zat gisteren net als velen van jullie naar etappe 1 in de tour te kijken en had daarbij het uitgeprinte etappeschema en deelnemersveld voor me liggen.

Wat bleek: deze tour hebben we 5 aankomsten bergop, op zich zou je zeggen een goede kans voor echt klimmers om etappe-overwinningen te pakken.

Ga je vervolgens kijken welke klimmers in staat geacht moeten worden te concurreren met Armstrong, Beloki, Sevilla, Botero etc. dan kom ik eigenlijk maar verrekte weinig klimmers tegen. De enige die ik echt in staat acht om wat leuks te gaan doen (2e helft van de tour) is Roberto Laiseka denk ik.

Toch heeft Euskatel ook mannen meegenomen als Iban Mayo en Haimar Zubeldia. Zullen deze mannen nog wat kunnen klaarspelen in de aankomsten bergop? En wat te denken van de iBanesto-blok Bruseghin, Menchov en Mancebo? En kan Fassa Bortolo met Basso, Belli en Honchar soms ook nog een gezamenlijke aanval doen in het hooggebergte? Of komt Serrano ineens heel goed uit de verf omdat zijn ploeggenoten Beloki en Igor GdG zo leuk meerijden? Wat denken jullie? Zal dit wat te hoopvol zijn en rijden Armstrong, Beloki etc. gewoon rustig weg van deze mannen als het bergop gaat of zitten in het bovenstaande lijstje toch nog wel namen die gewoon een Alpen of Pyreneeen-rit op hun naam kunnen schrijven?

• Guido

niemand met een aanvulling op mijn verhaaltje?

• De Kneet

Vreemd, dat je Richard Virenque niet meer noemt.

Of heeft niemand meer vertrouwen in deze klimmer pur sang.

Die zeker nog niet versleten is. Als je de etappe van gisteren gevolgd

hebt zul je gezien hebben dat de man nog enorm gretig is.

Let ook op Martinez van Mapei. De mountainbiker. Zijn vader won al eens

het bergklassement. En misschien doet Guerini weer leuke dingen nu Vinokourov

en ‘der Jan’ niet starten. En wat kan Belli nog?

Of wordt Levi L de verrassing?

Santiago Perez van Kelme, let op hem.

En Rumsas natuurlijk. De man straalt weer zelfvertouwen uit na zijn

superproloog. Ik kijk enorm uit naar de bergetappes want ik denk dat het

wel eens een verrassende Tour kan gaan worden.

De Us-Postal-ploeg zal echt de handen uit de mouwen moeten steken,

want de aanvallen komen van alle kanten.

• hoi

Santiago Perez was geweldig bezig in de Giro.

Ik verwacht nu veel van hem in de bergen.

• De Kneet

Viel wel snel uit.

Maar is dus nog lekker fris.

Kivilev klimt een stuk beter dan vorig jaar.

Aerts en Bruylandts zullen zich ook wel eens laten zien.

En wat kan Frigo in het echte hooggebergte?

Lijkt toch meer een man voor de wat kleinere rondes.

• Franck

Frigo ben ik ook benieuwd naar. Verder wil nog kijken naar CSC-Tiscali, wat kunnen Hamilton en (vooral in de Tour) Carlos Sastre?

Als we kijken naar DOMO wil ik ook graag zien tot hoever (naast Virenque) Konecny en Wadecki meekunnen. Bij Rabobank is het afwachten hoelang Il Prodento zijn kopman Leipheimer kan gaan ondersteunen…ik hoop zeer lang!

Bij US Postal kijk ik uit naar de verrichtingen van echte topknechten als Heras, Rubiera en Landis. In potentie moeten zij Lance heeeeeel lang kunnen gaan ondersteunen.

• FOKKY

Kijk eens wat beter in de uitslagen van voor de tour!

Azevedo rijdt iedereen naar huis in de bergen.

• MartijnS

Voor een ONCE reed hij anders een zwaar beroerde proloog. Dus ik verwacht niet veel van Azevedo ondanks zijn indrukwekkende uitslagen.

• de Kneet.

Hamilton is diep gegaan in de Giro.

Reed lang met een blessure rond.

En ik vond hem in de proloog ook niet echt

mee vallen!

• Marijke

Eigenlijk durf ik niets meer over Hamilton te zeggen, omdat sommige mensen daar een beetje gek van worden. Maar ik wilde toch even zeggen over de proloog van Hamilton, dat hij zonder risico heeft rondgereden en dan vooral in het eerste gedeelte, dus zijn tijd valt nog wel mee.

Ik verwacht zelf nogwat van Frigo, hij ziet er scherp en gemotiveerd uit(doet zelfs mee met massasprints) en heeft na voor hem een terleurstellende Giro nog wat te bewijzen (voor zichzelf dan)