Is wel van start gegaan, maar ziet het voor vandaag somber in.
Heeft nog veel last van zijn verwondingen.
Wordt hij de eerste uitvaller?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDe Rabobank zonder dekker in de Tour is als een tour zonder armstrong. Ook als is hij niet super in vorm hij kiest zijn dag vast nog wel uit. Deze renners weten waar ze mee bezig zijn en weten zeker wat er voor nodig is om te kunnen starten in de tour. De renners die een aantal weken geleden in de Dauphinee reden en met de besten mee omhoog gingen zouden dan nu niet goed meer in vorm zijn omdat ze bij een valpartij liggen. Gelul!! Soms heb je gewoon echt domme pech en meestal als je niet goed rijd dan val je eerder maar iedereen in de tour in gebrand en zenuwachtig. Als je al kijkt dat er 3 valpartijen waren in de eerste etappe dan is de kans gewoon groot dat je er 1 van de 3 keer bij ligt.
Nouja deze rit loopt het goed af. Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden voor Dekker om deze Tour de overleven. Misschien komt hij de vlakke week ternauwernood door, maar ik denk dat de eerste serieuze bergen teveel voor hem zijn. Helaas…
Wel weer veel pech voor de Raboploeg. Ook andere renners van die ploeg kwamen ten val. Begint een beetje op de Tour van ‘99 te lijken. Toen reed Rabo ook met de druk van een klassementsrenner (Boogerd) en maakte het totaal niets klaar. Dit jaar rijdt Rabo net als in ’99 achter de feiten aan. Pech kun je hebben maar waarom gebeurt het nu net als in '99 als een meer verdedigende instelling hebt? De AANVAL is de beste verdediging.
Rabo toont zichg dit jaar wel een beetje, maar de goede ontsnapping wordt al het hele jaar gemist.
Tja,
“Moedig”, dat is de term die ik zou willen gebruiken als het over de deelname van Erik Dekker aan deze TdF gaat. Maar in de oorlog die TdF heet worden moedige daden vaak niet uitbetaald. Natuurlijk zit de Raboploeg al bijna het hele jaar achter de feiten aan te fietsen, maar dat Dekker, die nu nog slechts drievierde van een goede Dekker is, in deze TdF het verschil zou gaan maken, dat waag ik te betwijfelen.
Sterker nog, aan een TdF kun je alleen maar deelnemen als je bij de start al op 90% van je topvorm bent. De goede renners plakken er dan tijdens de TdF 10% bij en komen dan op 100% van hun kunnen. Misschien maakt Erik Dekker de denkfout dat hij eerverleden jaar zonder noemenswaardige voorbereiding met veel pijn en moeite ook de Giro uitreed en hierna de sterren uit de hemel reed.
Welnu, toen Erik in de Giro elke dag met zijn hol open zat en vaak het peloton moest laten gaan, stonden er geen verslaggevers bij de finish om hem over de hoed en de rand te vragen.
In de anonimiteit van de Giro werd Dekker de renner die hierna toen drie etappes in de TdF won. De huidige Dekker ontbeert deze anonimiteit, immers iedereen wil weten hoe het met Erik Dekker gaat. Elke trap zal door de journalasten gevolgd worden en dan leent een gevaarlijke wedstrijd als de TdF zich niet om eens “lekker rustig” aan de vorm te werken.
Ik ben geen profeet, maar ik weet wel dat een 100% gezonde renner al handen en voeten nodig heeft om een TdF uit te rijden, laat staan om ook nog eens te presteren. Die 100%, daar onbreekt het bij Erik Dekker op dit moment aan.
De enige reding voor Erik Dekker is zijn ongelofelijke karakter, als iedereen al dood is dan leeft er in Dekker altijd nog een brandend vonkje.
Maar of dat vonkje helemaal tot Parijs zal blijven branden, ……., dat kunnen wij alleen maar hopen.
Mvrgr,
Kenner (met respect voor moedige renners!)
Nou ik heb Dekkertje vorige week even mogen spreken bij de ploegpresentatie en vroeg hem wanneer we konden spreken van zijn miraculeuze terugkeer: als hij de eerste week zou overleven, de bergen zou doorkomen of wanneer hij een etappe wint.
Zijn antwoord was duidelijk: “het is al een mirakel dat ik uberhaupt kan starten in de Tour en ik mik verder helemaal nergens op. Ik hoop de jongens te helpen in het eerste gedeelte van de ploegentijdrit en dan zien we wel verder. Ook al ben ik niet 100%, ik ben toch nog steeds wel een klasbak dus ze hebben altijd wat aan me”
Kortom, laten we die jongen lekker zijn gang laten gaan, hij weet heus wel waar-ie mee bezig is.
Trouwens ongelooflijk hoe dat ene been dikker is dan het ander!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?