Tja, de één noemt het “moedig” en de ander noemt het “knap lullig” voor de mensen die wél fit waren en reserve stonden bij Rabo.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsEen belgische vriend van me zag het een beetje als hollandse arrogantie om de Tour als revalidatie training te zien en zodoende een plek van een fitte ploeggenoot in te pikken. En ik kan me daar wel een beetje in vinden, het is dat het Dekker is, geen enkele andere renner had mogen starten in deze vorm.
Maar je zou toch verwachten dat ze weten waar ze aan begonnen zijn (alhoewel je daar bij Rabo altijd wel over kunt twijfelen).
Bij die valpartij lag Dekkertje niet hoor. Hij is vandaag niet gevallen. Dat vertelde hij een uur geleden zelf op Radio 1. Elke avond tussen 22 en 23 uur De Avondetappe met om vlak voor 11 uur: “Hallo, met Erik…”
Een prachtig item, ondanks zijn pijnen kan ie toch nog grappen maken. Een geweldig sportman.
In de marge hiervan: wat een geweldige ploegmaat is Marc Wauters toch…Na het heuveltje waarop Dekker moest lossen liet hij zich afzakken en praate hij in op Dekker.
Marc Wauters verdient intussen een standbeeld…
Ik hoop van ganser harte dat Dekker er door komt, ik heb ook wel begrip voor het argument van thuisblijvers, maar mijns inziens verdient Dekker deze uitzondering wel na de schitterende voorbije seizoenen…
Ik stond lang sceptisch tegenover Dekker, maar ik begin hem meer en meer een klasbak te vinden. Het is zo een renner die lang nodig had om door te breken, maar die nu bewijst één van de allerbesten van het elite-peloton te zijn…
Moed Eric.
Marida, “moedig” en “knap lullig” hoeft elkaar niet uit te sluiten.
Zelf zet ik ook m'n vraagtekens bij de door de ploegleiding genomen beslissing, maar dat neemt niet weg dat ik de keuze van Dekker wel moedig vind.
Daarom hoop ik er nu ook het beste van.
Maar ik ben het volledig met Kenner eens (al ben ik zelf geen kenner) dat de Tour lichamelijk en vooral geestelijk wel het allerzwaarste revalidatieprogramma is.
(btw, Wouter: laten we nu niet na twee ritten al gaan concluderen dat Rabo de Tour van 1999 nadoet, we zijn pas enkele dagen bezig …)
Gerd,
Jongen toch, hoe kun je nou ooit “sceptisch” tegenover Erik Dekker hebben gestaan??
Ondanks dat Dekker jarenlang de indruk wekte dat hij niet beter kon dan dat hij deed, won hij elk jaar toch zijn wedstrijdjes en melde hij zich elk jaar weer als er selectieplaatsen te verdelen waren.
Hoezo dan “sceptisch”???
Dat er uit de “gemiddelde Dekker” twee jaar geleden ineens een kanjer opstond, dat is toch alleen maar in Erik te prijzen, want er is er maar één die hier de bloemen voor omhoog mag houden, en dat is Dekker himself!
Mvrgr,
Kenner (die ook wel eens twijfelt, maar nooit “sceptisch” zal zijn…)
Kenner,
Errare humanum est…
Als iemand mijn scepscis weet te overwinnen weet hij vaak mijn hart te veroveren (figuurlijk dan toch)…ik juich dan ook elke overwinning van Dekker toe (één uitzondering: vorig jaar in de Tour (Pontarlier???) Dekker, Wauters en een Nederlandse Domo-renner tegen Aitor Gonzalez, toen slozg mijn hart voor Aitor).
Tja Gerd,
Chauvinsme is ook mij niet vreemd, maar over de laatste TdF-etappeoverwinning van Erik Dekker denken wij precies hetzelfde. Alleen in de TdF geldt alleen de overwinning, “hoe” er gewonnen wordt zal bijna nooit meer gevraagd worden. Trouwens doe “Nederlandse Domo-Framfrites renner” was Servais Knaven die ook, jammer geneog voor hem, het nakijken had.
Mvgr,
Kenner (wat dacht je van “maar” 22 keer tweede in een TdF-etappe…)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?