Bert Dekker won vorig jaar (o.a.?) De ronde van de Paasberg in Arnhem. En denk nou niet dat dat een serieuze klim ik want zelfs ik reed er prijs.
Om fatsoenlijk prof te kunnen zijn (maak ook een goed amateur…) moet je natuurlijk meer kunnen dan leuk omhoog kunnen fietsen. Heb intussen tal van renners gezien die de “klimmetjes” niet eens halen omdat ze niet in het peloton kunnen rijden, kunnen waaieren of gewoon niet genoeg snelheid hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat BD geen coureur is (immers: hij won op de Paasberg, voor de nr 2 van het jongste NK espoirs; ik won niet), maar ik vraag me alleen af of een constante top-5 Marmotte finisher ook automatisch als prof zal slagen. Volgens mij gaat Bert ook niet echt als trimmer, toerrijder of amateur naar La Marmotte, maar bereidt hij zit behoorlijk professioneel voor (1-2 weken ter plaatse). Dus: hoeveel rek zit er nog in zijn vermogen.
Familie Dekker, Hoogeveen:
- Vader (speaker, jurylid) en moeder (jurylid en contragewicht voor jurybus)
- Gerard (was behoorlijk goed amateur; carriere hoofdzakelijk belemmerd door een “schedelbasis”
- Dick (ex-prof)
- Erik (Rabo-prof)
- 1 zus (???)
Blader trouwens nog iets verder in de uitslag. Is dat DE Thijs Al ???