Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wielrennen moet wielrennen blijven

• Master M.

Wielrennen gaat om de Tour, niet zoals die Arrizabalaga hierzoot, die een strakke haan krijgt als Rudy Kemna 48 wordt in veenendaal-veenendaal, en niet blij is als dekker Wereld Kampioen word. Of boogerd de Tour Wint.

Nou sorry hoor!

Dit gaat mij te ver!

Wielrennen is de TOUR!

Of niet Arrizabalaga!!

• Cees

Een strakke haan? :-) :-)

• Kobe

Nee wielrennen is geen wielrennen hiero de afgelopen weken!!!

We worden hier weken lang gebombadeerd met berichten over wie zou gaan vlammen(punten pakken voor een gokspelletje…) in de Tour door allemaal figuren die denken dat Wielrennen de Tour is.

Nu krijgen we al 3 dagen een paar staaltjes wielrennen van de hoogste plank voorgeschoteld. Jalabert geeft bochtenles in de proloog (hmmm verdorie die ouwe fransman doet het toch goed, die zou toch geen punten pakken). Rubens geeft les in ontsnappen op het juiste moment, zowel taktisch en fysiek fantastisch, door zo explosief en krachtig gebruik te maken van het te korte Telekomtreintje (Hmmm verdorie waren er niet een paar van die gasten op de prikpagina die het over een Jim Morrisson fan hadden die zou gaan verrassen????). En dan vandaag geeft het grootste talent onder de sprinters een demonstratie wie nou echt de rapste is (Nee, Freire die moet je niet nemen, die is niet rap genoeg om de grote mannen te verslaan, die gaat de sprint aantrekken voor Steels…..).

En wat verbaasd me? Er zijn maar mondjes maat een paar berichten over deze fantastische prestaties. Dit terwijl ze lyrisch beschreven zouden moeten worden, maar ja dat doe je niet als een renner geen punten voor je ploegje pakt.

Oh ja Master M, zit niet te zeiken. Pieter heeft tenminste een hart voor deze mooie sport.

En een strakke haan die kende ik nog nie, wel een straffe haan….

• Bassolo

Wat mij nog wel het meeste opviel is de actie van Ludo. Erg slim om, zoals hij zelf in het tourjournaal in zijn dagboek aangaf, te proberen het treintje van Telekom te verstoren. Niet alleen slim trouwens ook een fraai staaltje hardrijden. Ik hoop toch dat hij deze tour een keer een etappe wint en dan die ook mag houden. Meestal rijdt hij niet al te slim maar vandaag toch zeker wel.

• Marida

Daar sluit ik mij helemaal bij aan Kobe, mooi gezegd ook.

• Ad

Een wijze les, Kobe!

En mij uit het hart gegrepen.

Ook in de Tour moet je genieten van de mooie momenten, zoals door jouw beschreven, bijvoorbeeld vandaag het afzien van Thor Hushovd (ook dat hoort bij de sport) en dat waanzinnige tempo van kale Ludo in de finale in Saarbrücken.

By the way, ik dacht even dat Master M met die strakke haan een woordspeling maakte op jou, maar dat zal wel toeval zijn :-)

• HansH

Toto's leiden af van waar het werkelijk om draait: het fietsen.

(help me onthouden dat ik volgend jaar aan geen enkele toto meer meedoe!)

• Marco

Kobe schreef: Nee wielrennen is geen wielrennen hiero de afgelopen weken!!!

En daar ben ik het helemaal mee eens.!

Kijk ik vandaag eens even op het forum, benieuwd wat er voor nabeschouwingen geplaatst worden op allerlei tourmomenten: vrijwel niets!

Volgend jaar een aparte tourdefrance.pagina prikbord?

Dan kunnen we het hier weer over wielrennen hebben …

• Gerd

Wielrennen is inderdaad veel meer dan de TdF. Ik heb het hier al vaker gehad over de Giro en de Vuelta die qua parcours zeker mooier zijn dan de TdF.

Anderzijds is het wel zo dat de TdF de wedstrijd is met het mooiste deelnemersveld: hier zie je zowel knappe ééndagscoureurs (Freire, Zabel…) als de top van de ronderenners.

En inderdaad Kobe we worden dit jaar wel uitzonderlijk verwend: Jaja, Lance en Rumsas (en ook wel Tom Steels, haha) in de proloog, een geweldige Rubens in de 1ste rit (ik ben ook eens gaan kijken op z'n website Kobe) en dan gisteren Freire (waarmee Kobe wel bijzonder zijn nopjes geweest moet zijn), Ludo en ook wel Dekker (en Wauters) en Hushovd (hoop dat die nog eens een ritje wint).

En wat die toto's betreft: ik help de mensen wel eens, maar wat is dat waard…Als je hem zelf niet opstelt wat plezier is er dan nog aan. En onder ons gezegd: vorig jaar heb ik eens een experiment gewaagd, ik heb (naast mijn eigen al desastrueze toto's) ook eens een team gemaakt dat ingegeven werd door de profeten op dit forum…Wat een afgang was dat zeg…

Toto's hebben niks met kennis of wielerliefhebberij te maken, het is en blijft een gokspelletje…

Goed, en zullen we het dan nu over het wielrennen hebben…

• EZO

Ja, ik heb gisteren ook weer uitzonderlijk genoten, het was weer op en top strijd en waar van alles gebeurde…..

mooie momenten … Freire en McEwen kloppen Zabel in eigen land……

en een minder mooi moment (voor de man zelf ), maar fantastisch weergegeven door de Franse televisie, was wel het afzien en de leidensweg van het grootste talent van Noorwegen…. die strijd om binnen te komen, na een lange ontsnapping …. en dit maakt het wielrennen ook tot een mooie sport).

Tevens de ommezwaai van Credit Agricole, waar men na de valpartijen van Moreau blijkbaar minder ziet in een eventuele goede klassering van de Fransman, want anders hadden ze niet zoveel krachten verspeeld met Hushovd, Voight en Hinault door te gaan voor de overwinning in plaats van zich te sparen voor de ploegentijdrit..

En dan tevens de realiteit in het commentaar van Dekker….. ik hoop echt dat hij weer op krachten komt en de tdf uit kan rijden.

Vandaag hopelijk weer zo´n fijne etappe….