Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nieuwe Belgische profploeg!

• Maarten V.

Volgens De Telegraaf presenteert Noel De Meulenaere morgen een nieuwe grote Belgische sponsor. Ploegleider wordt good old Walter Planckaert.

Goed nieuws! Ook voor enkele Nederlanders?

• tukker

Geef eens een link AUB!

• Marco

Nou, omdat je het zo vriendelijk vraagt, onderaan een interview met de meest waarschijnlijk Nederlandse etappewinnaar:

http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/spo.renners.moet.pijn.bon.html

Goed nieuws inderdaad van die nieuwe ploeg, Lefevre wil toch geen Planckaerts dus kan de bij de renners populaire Walter daar ploegleider worden.

Benieuwd welke renners de kern van de ploeg gaan vormen …

• Kenner

Peter Van Petegem lijkt mij een van de speerpunten van deze nieuwe ploeg. Immers Van Petegem gaat altijd waar hij het meeste geld kan beuren (en gelijk heeft hij!).

Mvrgr,

Kenner

• Gerd

Zou Van Petegem toch niet bij Lotto-Domo blijven om eindelijk eens in dezelfde ploeg als vriend-Museeuw te zitten???

• Maarten V.

Ik zit ook te denken wie daar allemaal naarteo kunnen gaan. Is best lastig.

Kurt van de Wouwer? Hoewel geen topper. Misschien dat Jo overkomt van Cofidis.

Eerst maar de persconferentie van morgen afwachten.

• Leon

't Is mogelijk dat Collstrop-Palmans of Quick Step in de nieuwe ploeg betrokken worden, die sponsors zitten ook in de portefeuille van Demeulenaere.

Vd Wouwer lijkt me inderdaad een vrij zekere optie. Verder schijnt Stefan van Dijk een “poulain” van Planckaert te zijn. McEwen wil niet “terug” naar Domo, dus dat zou ook kunnen. Andere Lotto-afvallers zullen wel Marichal, Stremersch, misschien Baguet zijn. Van Domo zullen wel een paar Nederlanders over kunnen komen, verder misschien Hoste, Konecny, De Wolf etc. Maar ze moeten natuurlijk wel PUNTEN hebben om een TT-1 te kunnen beginnen. Dus zal er ook wel wat in het buitenland gewinkeld worden, volgens Noel DeM. zouden er maar 8 tot 10 vd 25 renners Belg zijn.

• glenn

ik kan jullie een naam geven met een zekerheid van 99%… robbie McEwen…

vandaag gehoord op de belgische tourradio… uit de mond van planckaert.. dus vrij goede bron neem ik aan

• Marco

Met McEwen heeft de ploeg meteen flink wat UCI punten.

Lijkt me inderdaad goed mogelijk, want McEwen hoeft niet zo nodig terug naar de Domo ploeg waar hij toch als klagende tweederangssprinter werd gezien.