Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Afscheid Cipollini?!

• de Kneet

Ik kom net thuis van een feestje en op teletekst lees ik dat Cipollini zijn fiets

aan de wilgen wil hangen. Dan kom je raar thuis, want ik ben een grote fan van

de man. Supermario is verbitterd omdat Monsieur Leblanc hem(net als vorig jaar)

en zijn ploeg geen startbewijs heeft gegeven voor Le Tour. Op zijn site belooft hij dat hij binnenkort een persconferentie zal geven. Dit zou een groot verlies voor de wielersport zijn, want na alles wat hij al bereikt heeft, kan hij volgend jaar nogmaals historie schrijven in de Giro. Een etappezege brengt hem naast

de legendarische Alfredo Bindo, wat betreft het aantal zeges in de Giro.

En met een tweede zou hij dit record(dik in de veertig, precies weet ik het niet)

zelfs verbeteren. Het hypocriete en onnavolgbare selectiebeleid van de Tourdirectie

blijft zijn slachtoffers eisen.

• Heraclitus VII

Jij bent een grote fan en ik heb geen zin in ‘ruzie’, maarruh… een renner, waarvan bij voorbaat al vaststaat dat hij na een dag of tien naar huis gaat een startbewijs geven, omdat hij goed kan sprinten zou ik een hypocriet en onnavolgbaar selectiebeleid verwijten.

Bubka werd ook niet geselecteerd voor de tienkamp, omdat hij goed kon polsstokhoogspringen… :-)

Sterkte bij het verwerken van de boodschap.

• Jo

er gaan meer sprinters na tien dagen naar huis…

Robbie McEwen in de Giro bijvoorbeeld.( was al van te voren gepland)

En de Giro heeft Cipollini toch uitgereden.

Daarnaast heeft Acqua en Sapone niet alleen Cipollini, ze hebben toch ook 2 renners die top 25 kunnen in de tour.

Gabriele Colombo, Michele Scarponi

De ploeg van mooie mario was goed voor 7 etappe's in de Giro.

Ik hoop dat ie niet per direct stopt.

en dat ie waardig afscheid neemt, bijvoorbeeld in Zolder met de wereldtitel.

• SUPERGROVER

Jongens,

Ook Mario is sportman zat om op zijn minst 40 etappes te pakken in de Giro,

en zo voor ongeveer 10 jaar de geschiedenis-boeken in te duiken.

Enne nix mis met je adoratie voor hem hoor,mare je schijnt hem echt nog niet te kennen,dit soort dingen roept hij al 10 jaar en maakt deel uit van zijn imago.

Gegroet,

SUPERGROVER(die nu stopt)

• Gerd

In ieder geval een vreemde beslissing, net nu hij zo dicht bij het record aantal giro(rit)overwinningen kwam.

Ik heb altijd gevonden dat “Il re Leone” door “kenners” onderschat werd…

men staart zich blind op zijn PR-stunts…

En Leblanc kan blijkbaar niet goed verkroppen datr Cipo de TdF niet belangrijk genoeg vond om die uit te rijden…

Met hem zou de perfecte sandwichman uit het wielrennen verdwijnen.

• Marco

als ik het bericht lees, op

http://www.tv1.be/tt/tt.php?p=493&g=on&s=1&r=0&x=1

dan zie ik behalve de Tourselectie nog een andere reden, ontgoocheling over de hoofdsponsor.

Dus: problemen bij de contractonderhandelingen voor volgend jaar? Wel vreemd, want de Water en Zeep ploeg is echt gemaakt voor Cipo, en over publiciteit heeft die ploeg toch niet te klagen. Ze rijden wel geen Tour, maar een Italiaanse sponsor tilt daar over het algemeen toch iets minder zwaar aan dan een Franse sponsor.

Je zou toch verwachten dat dat Giro-record nog een motivatie zou zijn (al zijn de 40 al gewonnen etappes redelijk indrukwekkend …). Die andere reden om door te gaan, Milaan San Remo, is nu niet meer zo actueel.

Toch onverwacht nieuws, maar even de persconferentie afwachten hoe zeker het is…

• Harrie

Dan gelijk ook maar alle “beloften” weren, die expres maar “tot aan de bergen” naar de Tour gaan om de stiel te leren ???

• Jo

Dus naar huis moeten

Sylvain Chavanel,

Rubens Bertogliatti

Sandy Casar

etc etc…

Nee, laten we dat maar niet doen,

de bovenste twee hebben al voor kijkplezier gezorgd

dus laten we ze maar blijven,

En als Le blanc Acqua en Sapone nu alvast een wildcard belooft voor volgend jaar, misschien dat dan ook Mooie mario er nog een jaartje aan vast plakt.

• Bassolo

Cipollini moet niet schijnheilig doen, voor de ronde van romandie en voor de ronde van zwitserland zei hij pas op het allerlaatste moment af. Kan me voorstellen dat ze daar niet zo blij met hem zijn.

• MiketheBike

Verbitterde Cipollini kondigt afscheid aan

MILAAN - Mario Cipollini heeft onverwacht zijn afscheid van de wielersport aangekondigd. De Italiaanse sprinter uit de ploeg Acqua e Sapone deed dat dinsdag op zijn eigen website.

De Toscaan spreekt in een korte verklaring zijn bittere teleurstelling uit over het feit dat zijn ploeg dit jaar niet mag meedoen aan de Ronde van Frankrijk. “Ik kan niet meesprinten voor de overwinning en daarom neem ik dit drastische besluit.”

Cipollini is bitter teleurgesteld (Foto: EPA)

Het is niet helemaal duidelijk of Cipollini onmiddellijk uit het peloton stapt of dat hij het lopende wielerseizoen nog afmaakt. De 35-jarige renner kondigde op zijn website aan dat hij binnen enkele dagen zijn besluit zal toelichten op een persconferentie.

Cipollini steekt juist dit seizoen in magnifieke vorm. Mooie Mario won de belangrijke voorjaarsklassieker Milaan-San Remo, de Vlaamse koers Gent-Wevelgem en zes etappes in de Ronde van Italië. In de Giro staat zijn dagzegeteller op veertig en daarmee is hij nog slechts een overwinning verwijderd van het record van de legendarische Alfredo Binda.

Cipollini won ook veel etappes in de Tour de France. Hij was in 1999 zelfs drie keer achter elkaar de rapste in een massaspurt. De sprinter was dit jaar graag van start gegaan in Luxemburg, maar de Societé du Tour de France gaf zijn ploeg Acqua e Sapone geen uitnodiging.

“Het is een provocatie mij niet uit te nodigen”, zei de renner in mei na zijn tweede ritwinst in de Giro van dit jaar. “Ze snappen er niks van in Frankrijk. In plaats van vijftig onbekende Franse renners, kunnen ze beter mij laten starten.”

MiketheBike