Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verzuring door te strakke beenstukken?

  • Wladimir Belli

    Kunnen (te strakke?) beenstukken ervoor zorgen dat mijn benen eerder verzuren dan wanneer ik alleen in een korte broek fiets?

    Ik reed 2 weken geleden namelijk de stenen uit de straat bij wijze van spreken, maar de afgelopen week met dat slechte weer verzuur ik weer net zo snel als tijdens het koude voorjaar waar het ook al voor geen meter liep. Ik voel me verder gewoon fit en ben ook zeker niet overtraind of iets dergelijks.

    Iemand ervaring met dit probleem?

  • Catena

    Is het niet gewoon dat je niet goed tegen de kou kunt en daardoor snel verzuurd?

  • 1angrycyclist

    Klopt alle bij Ik heb namelijk op de baan van de winter met te strake nieuwe been stukken aan gereden en kwm niet vooruit, even gestopt en mijn ouwde been stukken aangedaan en toen ging het weer een stuk beter.

    Maar ik weet van een van mijn trainings maatjes dat zodra de temp. een stuk zakt hij ook niet meer vooruit komt met of zonder been stukken.

  • peer

    wat een onzin zeg,verzuren doe je door een inspanning en niet door kleding die je draagt.

  • De spurter

    Zou idd best kunnen. Als door die strakke beenstukken je doorbloeding tegengehouden wordt, worden de afvalstoffen uit je spieren dus ook lang niet zo snel afgevoerd als normaal het geval is. Daardoor zal melkzuur zich dus ook sneller opstapelen en zul je sneller over je verzuringsgrens zitten. Of het ook daadwerkelijk zo werkt weet ik niet, maar als het idd mogelijk is dat je bloedsomloop slechter loopt door die beenstukken lijkt me dit een logische verklaring.

  • Andre998SFE

    Dom topic, Belli rijdt gewoon met comfortabele beenstukken. Denk eens na man.

  • Ron Meijers

    Zelfs te strakken sokken kunnen al zorgen voor een (sterk) verslechterde doorbloeding, ‘verkeerde’ beenstukken al helemaal, zeker met het lage vetpercentage van wielrenners, dan worden de bovenliggende aders beklemd, daar zij niet door vet omgeven zijn…

  • Franzoi

    Ik denk dat dit wel zo is.. Ik heb vorig jaar op het DK Gereden met van die Nike overschoentjes deze zaten ook te strak ook beknelt dit geld denk ik net zo goed ovor beenstukken

  • JD

    kan volgens mij niet…met schaatsen zitten de pakken steeds strakker…die verzuren toch ook niet eerder?

  • wielergek

    Beste renners, te strakke kleding rond vitale delen van je lichaam stagneren een goede doorbloeding. Dus slechtere prestaties.