Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fietsen bij Wuppertal

• Cas

Is iemand wel eens geweest in het gebied achter het Ruhrgebied (Wuppertal/Altena)?? Ik zie op google earth dat het daar flink omhoog gaat, is het de moeite waard om daar eens te gaan fietsen in plaats van zuid-limburg??

Vanuit mijn woonplaats (Apeldoorn) is dit nog sneller te bereiken zelfs.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!?

• Colnago

Ik ben ooit eens in de buurt bij Olpe geweest aan de Biggesee (denk km of 50 ten ZO van Wuppertal), daar is het zeker mooi fietsen! Maar misschien kun je vanuit Apeldoorn beter richting Arnsberg of zoiets gaan..

• Tsjibiti

Arnsberg en Biggesee is allemaal weer een stuk verder ( is al Sauerland) dan Wuppertal en Hagen.

Ben al wel eens geweest bij Ennepetal en Gevelsberg (is tussen Hagen en Wupperetal in). Daar is het zeker zo mooi als in Limburg. Over het algemeen zijn de wegen er ook beter dan bij ons en je kan er , als die nog ooit fietsen, Klaus-Peter Thaler en Dieter Uebing nog tegen komen.

Dat zij daar wonen is voor mij de reden geweest dat ik (bij hun op bezoek) daar wel eens heb gefietst. Al is dat al weer een tijdje geleden.

• HarrieH

Omgeving Wuppertal haalt het idd niet bij bv Eifel, Ardennen of Sauerland, maar kan vergelijking met Z-Limburg aardig doorstaan.

Zelf woonde in 5 jaar in Duesseldorf en fietste toen vrijwel dagelijks in de omgeving van Wuppertal, Solingen, Remscheid en Bergische Land (bekend van o.a. Rund um Koeln).

Zeer zeker de moeite waard.

• Jaap

Omgeving van Daun( Vulkan-eifel) is de moeite waard!