Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wiggins en de geloofwaardigheid van Contador

• Goozzer

Als Wiggins werkelijk zo denkt, dan zegt dat in de eerste plaats vooral veel over Wiggins zelf. Hij is, in dat geval, een slechte verliezer en overschat zichzelf enorm.

Een head2head op CQ-ranking leert dat het in individuele tijdritten 5 tegen 4 is voor Contador - eigenlijk 5 tegen 3, want die laatste tijdrit in de Giro van vorig jaar vertekent enorm door de wind die aan het einde op kwam zetten. Bovendien ontlopen ze elkaar sowieso nooit zoveel op vlakke parcoursen. Op heuvelachtige parcoursen wordt het uiteraard een ander verhaal…

Rider 1: Rider 2:

WIGGINS Bradley 4 - 5 CONTADOR VELASCO Alberto

Nbr Race date Race Rider 1 Rider 2

1 8/03/2009 Paris - Nice, Stage 1 : Amilly I.T.T. 2. 1.

2 1/06/2008 Giro d'Italia, Stage 21 : Cesano Maderno - Milano I.T.T. 4. 11.

3 26/05/2008 Giro d'Italia, Stage 16 : San Vigilio di Marebbe - Plan de Corones I.T.T. 99. 4.

4 20/05/2008 Giro d'Italia, Stage 10 : Pesaro - Urbino I.T.T. 157. 2.

6 21/07/2007 Tour de France, Stage 13 : Albi I.T.T. 4. 6.

7 7/07/2007 Tour de France, Prologue : London I.T.T. 4. 15.

8 13/06/2007 Critérium du Dauphiné Libéré, Stage 3 : Anneyron I.T.T. 44. 35.

9 10/06/2007 Critérium du Dauphiné Libéré, Prologue : Grenoble I.T.T. 1. 18.

10 5/03/2006 Paris - Nice, Prologue : Issy-les-Moulineaux I.T.T. 7. 4.

Bovendien: hoeveel tijdritten op de weg hebben beide heren gewonnen? Ik kan mij vergissen, maar ik denk dat Contador er al meer op zijn naam heeft staan, een pak meer zelfs…

• paul

Zullen we het voor de lol eens omdraaien. Stel Wiggens rijdt Contador in de koninginnerit van de Tour op 3 min. 38. Wat zullen we dan van Wiggens vinden …

• De Kaasploeg

Ach, uiteindelijk moet je wel erg naïef zijn om nog verbaasd zijn als er een renner wordt betrapt, dus dergelijke gemeenplaatsen als die van JW en derrick bevinden zich uiteindelijk op hetzelfde kruispunt van waarheid en rabiate onzin. (Een van mijn favoriete kruispunten trouwens.)

Uiteindelijk kun je het ook omdraaien. Stel dat Contador door Wiggins op een twee kilometer achtervolging was vernietigd, zou hij dan ook zo hebben gereageerd?

Meer dan een gedachtenexperiment is het niet uiteraard.

• Sub Culture

dat is een oneerlijke vergelijking..

belachelijk trouwens dat mensen hier Wiggins al gaan aanvallen, op basis van halve geruchten op een brits wielerforum.

Wiggins had zich speciaal voorbereid op deze proloog, heel intensief. Als je dan de beste tijd neerzet, je je al bijna zegezeker waant en dan gaat een klein nietig spanjaardje nog ruim onder jouw tijd als enige, dan zou ik ook wel ontgoocheld zijn.

• Goozzer

420 tot 450 Watt? Dat zou voor Contador betekenen dat hij een goede 7 Watt per kg moet wegtrappen. Niet zo moeilijk voor iemand met zijn klasse, lijkt me. Dit heeft hij absoluut in huis. Bovendien, verschil moet er zijn.

N.B wie zegt dat Contador niet gestroomlijnd op zijn fiets zit? Dat geloof je toch zelf niet zeker, en al helemaal niet bij de troepen van Bruyneel. Het ziet er misschien niet zo mooi uit als bij de stylist Wiggins, maar dat betekent niet dat het niet gestroomlijnd is. Gelukkig gaat wielrennen om wie er het snelst vooruit gaat op zijn fiets, het is geen schoonheidswedstrijd…

Hoewel Contador, zeker wanneer het bergop gaat, dan toch ook nog best een eind zou komen…

• Goozzer

Een klein nietig Spanjaardje? Dat getuigt ook niet van veel realiteitszin, moet ik zeggen…

• PietvZ

Inderdaad, Sub, we moeten “insinuaties achterwege laten”.

Dat doe jij tenslotte ook: “Ik geloof niet dat Contador dit alles zuiver doet.”

• Brum

Overigens: we hoeven er niet over te twijfelen dat de oma van (de vrouw van) Wiggins is overleden. De hele theorie dat hij dat als smoes gebruikte om af te kunnen stappen is enorm makkelijk onderuit te halen door simplerweg de oma van Wiggins op te speuren. En dat zal Wiggins ook wel weten, dus is het nooit een waterdichte smoes.

Dat Wiggins ontgoocheld is na de proloog lijkt me meer dan logisch (zoals Sub hierboven al aangeeft) en dat kan uiteraard prima de reden zijn dat ie geen interviews wilde geven. Best een menselijk trekje.

Dan nog dit: Petacchi had zich compleet voorbereid op Milaan - Sanremo (hij klimt zelfs redelijk tegenwoordig), terwijl Cavendish zichzelf van tevoren weinig kans had gegeven… Bijna onmogelijk toch, ofniet Britse forumgastjes? Er zit een luchtje aan Cav…

• Sub Culture

Dat is mijn eigen mening. Ik voegde er geen ‘want’ aan toe..

• De Kaasploeg

SubCulture insinueert helemaal niets, hij zegt enkel wat hij wel of niet gelooft.

Ik insinueer ook niets als ik zeg dat ik geloof dat er geen God is?