Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wiggins en de geloofwaardigheid van Contador

• Goozzer

Gescheiden uiteraard…

• JW

En die lange tijdrit op gewone racefiets wordt in de eerstkomende grote ronde verreden !

• JW

Weliswaar “slechts” 61,7 km kort, maar niet geschikt voor een tijdritfiets (geen meter vlak). Kan een hele rare tijdrit gaan worden…

• Bart

Hoe verklaar jij dan Goozzer dat Gesink ons dit jaar toch vooral in de tijdrit heeft kunnen verassen en in het hooggebergte nog minder heeft laten zien dan vorig jaar rond deze tijd? Zo had een echt goede Gesink mee moeten kunnen met Leipheimer in de Tour of California en met Basso en Garzelli in de T-A.

Denk jij dat het puur komt doordat Gesink zich nu vooral focust op de race tegen de klok of dat hij in zijn klimcapaciteiten al aan zijn top zit?

• Sunday

Euuuh,

Mathijske zegt, dat dit niet Mathijske is..

Ofniet, Mathijske ?

(want als het wel zo is, dan praat ik voor mijn beurt, en neem ik mijn woorden terug)

• Goozzer

Ik kijk er al naar uit, JW…

• Goozzer

Leer me mijn verknipte broertje kennen, Alice…

• Goozzer

Het kan zijn dat hij zich, tot nu toe, vooral op het tijdrijden - en dan met name zijn positie op de tijdritfiets - heeft gefocust inderdaad. Naar eigen zeggen heeft hij in elk geval stukken minder intensief getraind dan vorig jaar, toen California en Parijs-Nice écht doelen op zich waren. Zijn eerste piek dit jaar zou vanaf het Baskenland moeten liggen. Ik ben benieuwd…

Overigens ben is sowieso van mening dat hij, om zijn klimkwaliteiten echt ten volle te kunnen ontplooien, ooit toch zal moet verhuizen naar een plek waar hij frequenter bergop kan trainen. Bijna alle toppers wonen op plekken waar zij de mogelijkheid hebben bergop te trainen. Of dat nu rond Monaco/Nice e.o. is, bij het Como- of Gardameer, in Toscane of in Gerona, Pamplona of de streek tussen Biarritz en San Sebastian. Ik zou het wel weten, mocht ik prof zijn geweest…

• Tiereland & Tijn

Natuurlijk verzuchten wij daar naar. Essentiele sport.

Het lijkt mij trouwens priceless om die Ferrari een dagje naast onze Belgische, theehoerige praatpalen van de VRT te zetten. Over waarom Boonen met zijn power nog geen Poggio over raakt.

• EB

En in de proloog van Paris-Nice 2005 is Contador tien seconden sneller.