Nog minder dan vorig jaar ? Zo weinig was het toch niet vorig jaar. Nog minder impliceert, dat het vorig jaar ook al niet zoveel was.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsGesink woont ook niet in de bergen, maar wint wel in de bergen, dat hele verhaal van wonen is zwaar overdreven door een aantal forum lui hierzo, gaat erom hoe je kracht gewicht is en dat je ploeg je gewoon opstelt in klimkoersen en aangezien iedere pro koers tegenwoordig een sterke klim bevat hoef je daar ook weer nie op te trainen apart, train je dan wel door wedstrijden te rijden, uiteindelijk dan ook echt waar het omhoog gaat
Dit krijgt toch wel de prijs van meest speculatieve topic sinds… euhhh, nou ja, euhhh, de vorige heel speculatieve topic. We speculeren hier over Britse internetters die speculeren dat Wiggins speculeert over de lichaamshuishouding van Contador. Pfff… gewoon bij de feiten houden is wel zo simpel. Contador is schoon - totdat het tegendeel bewezen is.
Ik zie in zijn uitzonderlijke prestaties geen reden voor verdenking. Juist omdat zijn prestaties zo stabiel zijn, omdat zijn groei al jaren tamelijk gestaag verloopt. Ik geloof ook niet dat doping van een prutser een topper kan maken. Het zal best 10% uitmaken, maar als je bij Contador 10% eraf haalt, dan is hij nog steeds een van de allersterksten. Heeft hij niet juist een motief MINDER om zich te drogeren. Heeft hij niet juist weinig te winnen en alles te verliezen met dat extra risico? Net als Armstrong, trouwens. Ik vind Contador een van de minder verdachte renners uit de top-100 van de CQ-ranking, maar toegegeven, ook ik speculeer nu. Juist renners die er alles aan doen, maar toch weer steeds net tekort komen, hebben wellicht een extra motief om zich te drogeren. Museeuw die nog 1 keer wil. Vinokourov die de TdF wil winnen en denkt dattie daar 1 kans voor heeft. Niemand zei van Marc Lotz of Moises Duenas: daar zit een betrappinkje aan te komen, dat zie je aan hun overmacht.
Doping kan van prutsers misschien geen toppers maken, maar het verleden heeft ons wel geleerd dat indien (sub)toppers geen doping nemen, ze wel prutsers dreigen te worden: Maassen, Van Hooijdonck.
Zie ook de afgang van de Lotto-ploeg in de Tour: De Clercq en Moreels waren zeker geen toppers, maar prutsers waren ze ook niet.
En wat te denken van een hele “lost generation” van goede renners die gewoon verzopen. Daarbij denk ik in België aan renners als Luc Roosen (toch ooit winnaar van de Ronde van Zwitserland en ei zo na winnaar van de Amstel Gold Race) en Jim Vande Laer. Ik ben zeker dat jullie Nederlandse renners kunnen noemen die in hetzelfde geval verkeren. Ik denk hierbij ook bijvoorbeeld aan de ooit zeer beloftevolle Gilles Delion die toch ook ooit een rit in de Tour wist te winnen…
En dan van prutser tot topper: Furlan in Milaan-Sanremo (die als een raket de Poggio opvloog) of nog duidelijker en van hetzelfde team Bobrik in de Ronde Van Lombardije, achteraf gezien ook wel Berzin en misschien zelfs Oegroumov (die laatste is minder duidelijk).
En voor mij het meest duidelijke voorbeeld waar ik nooit in geloofd heb: Bjarne Riis. Dat was voor Fignon een waterdrager (letterlijk) à la Van Sevenant en plots gaat hij voor Ariosteia rijden en dan zie je hem vooraan in de bergen. Die overgang van kecht tot kopman was zo bruusk. Zie trouwens ook de Johan Museeuw bij ADR en daarna bij Lotto: ook hemelsbreed verschil…
Zijn dat nu allemaal dopingzondaars ??? Wel van enkele staat het ondertussen vast (Riis, Museeuw), maar los daarvan zijn dat gewoon prestaties die bij mij altijd een beetje ongeloofwaardig zijn overgekomen.
Toch moet je dat wel in die tijd plaatsen, gerd. Ook al heeft bijvoorbeeld een Schumacher vorig jaar CERA gebruikt, het is niet dat hij opgevoerd was tot aan een hematocriet van 60. Ik durf m.a.w. wel stellen dat voorzover je van een prutser überhaupt al een kampioen kan maken, dat vandaag de dag (nog) minder makkelijk zal zijn dan destijds…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?