Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vuelta a Castilla y Leon

• Keuteberg

Ah kijk, interessante nieuwe renner bij Garmin. Hans Dekker… familie van?

• JW

De site:

http://www.vueltacastillayleon.com/portal/inicio.php

Dit jaar belooft de koers inderdaad vooral interessant te worden door het deelnemersveld.

De Astanaploeg lijkt vooral met (vrijwel) de hele beoogde Tourploeg aan de start te verschijnen. Na de tegenvaller in P-N zou dit wel eens de grote revanche voor Alberto Contador kunnen gaan worden. Een soort van strafexpeditie ? Interessant is natuurlijk ook hoe de samenwerking met Armstrong gaat verlopen (het lijkt aannemelijk dat Lance en Leipheimer in dienst gaan rijden van..), en of de Astana-knechten in deze ronde hun werk goed gaan doen. Als Alberto hier inderdaad als kopman wordt uitgespeeld, dan is hij - met het oog op de Tour - ook verplicht die status waar te maken.

Met renners als Valverde, Anton, Cobo, Menchov, Mosquera, Vandevelde, Sastre, en Hamilton is er een leuk rijtje renners aanwezig dat er misschien een wedstrijd van kan maken.

Rabo brengt met Menchov, Ardila, Ten Dam, Garate, Moerenhout, Kozontchuk, Mollema en Weening een interessante ploeg aan het vertrek. Een plog om de aanval mee te zoeken, hoop ik !

• Blueprint

Lijkt me een redelijk ideaal parcours voor Leipheimer of zal die weer niet van Contador mogen winnen?

• JW

Oeps… Terwijl ik op mijn gemak zat te zoeken naar een live-ticker, en de deelnemerslijst doorkeek, tikten anderen deze info ook al neer. Sorry.

• JW

Als het een generale repetitie voor de Tourploeg gaat worden zou je verwachten dat Contador de ploeg gaat aanvoeren. Als ze het van de tijdrit laten afhangen wie de leiderstrui mag gaan verdedigen kan het misschien nog spannend worden.

• DutchSL

Hamilton doet ook niet mee zo te zien (stond er oorspronkelijk wel op).

Vooral door die langere tijdrit en minder steile cols zal het vrees ik minder leuk worden dan vorig jaar. Zowel door een oranje bril bekeken als voor de neutrale toeschouwer.

• Goozzer

De startlijst is buitengewoon interessant. Jammer alleen dat er geen echte bergetappe in het parcours zit. Ten eerste hoort dat eigenlijk in zo'n mooie etappekoers en ten tweede zou het een prachtig schouwspel opleveren tussen alle tenoren hier aan de start. Wat betreft de tijdrit, waar het dit jaar allemaal om lijkt te gaan draaien, wordt het interessant om te zien wat de hiërarchie bij Astana is. Dit zou wel eens een mooi gevecht kunnen gaan worden tussen (vooral) Contador en Leipheimer. Armstrong verwacht ik nu nog niet op dat niveau..

• apenzoon

Ik ben benieuw naar Mollema, hoe zit het met zijn vorm?

• Bart

Ik vond hem in de Tour of California heel behoorlijk. Ronde van Murcia viel ronduit tegen van zijn kant. Heeft daar geloof ik ook wat pech gehad.

• arend appelberg

hamilton doet wel mee. hij gaat zelfs winnen volgens pevenage