Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tussenplaatje bij beenlengteverschil

• kojak

Mijn trainingsvolume is toegenomen en ik heb nu last van mijn lies en heup aan 1 zijde, vermoedelijk veroorzaakt door een beenlengteverschil van 1.5 cm. Hierdoor zit ik enigzins scheef.

Heeft iemand ervaring met een opvulplaatje tussen het schoenplaatje en je fietsschoen. Zo ja, waar kun je deze plaatjes kopen. Of moet ik zelf iets in elkaar flansen. Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt voor reakties.

• Sunday

Niks aan doen, als je een plaatje toevoegd, geef je toe aan je zwakkere been, en maakt hem zwakker.

Fiets zonder plaatje, je zwakkere been zal zich aanpassen, en samen met je sterkere been zal je lichaam een ballans vinden. En zonder onnatuurlijke aanpassingen zal je eigen lichaam zich aanpassen. En een ballans vinden tussen links en rechts.

Kortom:

“ geen plaatjes ! ”

• Yorifumi

Je zou zoiets kunnen gebruiken op een van de schoenen:

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15394

Heb ik ook 2 jaar mee gereden op de baan en weg. Maar door goede op maat gemaakte zooltjes zijn ze niet meer nodig. Kijk ook is naar deze optie.

• Sunday

Dat is niet nodig als je verschil slechts 2 cm is. (2 cm verschil heb ik zelf ook nl.)

• master

Heb ook een beenlengte verschil van c.a 2 cm.

Rij met een tussen plaat ( 4 mm ) tussen mijn schoen en plaatje ( look Keo) . zelf gemaakt van alu. ( moet alleen langere boutjes gebruiken)

• Jelmer

Wat een ontzettende onzin Sunday, je lichaam gaat echt niet vanzelf iets goed zetten hoor, dat jij niks meer voelt is niet het teken dat je lichaam het even heeft herstelt. Je lichaam is er alleen aan gewend. Het doet geen pijn meer misschien, maar het kost je lichaam nog steeds ontzettend veel energie deze onnatuurlijke balans te vinden en te houden. Dus juist wel plaatjes eronder en regelmatig bij de fysio ff je lichaam laten checken.

• PePe

Heb je beenlengte verschil, ga langs bij een podoloog. Die maken schoenzooltjes voor je op maat en je zult zien hoeveel je kracht toeneemt. Heb zelf ook zooltjes, voor zowel dagelijks gebruik als in mijn wielrenschoenen. Dit scheelt enorm ga klachten aan rug en benen!

Voordeel is ook nog eens dat de meeste ziektekostenverzekeringen de zooltjes vergoeden, bij Zilveren Kruis tot een bedrag van 100 €

• !

niet alleen onzin van sunday,maar ook om zomaar iemand te zeggen het wel te doen getuigd niet van expertise. en die heb je nodig voor zo iets.

ieder lichaam is anders,en dus zal ook iedereen anders reageren op een verandering.

dus iemand via een forum vertellen wat te doen is niet echt aan te raden.

kan iemand een hoop elleende veroorzaken.

een lichaam kan wel degelijk kleine “oneffenheden” corrigeren. veel mensen hebben een been lengte verschil,maar weinige hebben een aanpassing nodig. en indien deze nodig is,dan nog is daar geen regel voor hoeveel.

dit is maar op 1 manier op te lossen. laat je checken,en dan niet alleen bij een fysio.(liever nog bij een osteopaat) maar ook op de fiets. en dan bedoel ik niet ergens waar ze je op meten maar waar ze je bekijken,zowel lichaamlijk als op de fiets.

• Jos K

Ik dacht in het begin ook dat ik beenlengte verschil had en kreeg hierdoor last van mijn knie en zat scheef op de fiets. Ik heb toen zooltjes laten aanmaken wat compleet niet werkte en het misschien alleen verergerede. Nu blijkt het dat mijn bekken aan 1 kant gekanteld is en daardoor mijn been wat scheef in de `kom` zit. Hierdoor lijkt hij korter, maar eigenlijk is hij even lang als de andere. Door de verhoging van het zooltje word het been als het ware verder het lichaam in gedrukt. Laat eerst maar eens door een fysio of chiropractor naar je bekkenstand kijken.

Zoals Wikipedia zegt: De bekken bekleed een centrale rol bij de houding en beweging van het hele lichaam

• apenzoon

Ik zou het aan T. Dekker vragen. ;)