Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tussenplaatje bij beenlengteverschil

• Edwin

Als je een bewezen beenlengteverschil hebt dan kun je je beenlengteverschil het best corrigeren middels een extra verhoging onder je schoen. Volgens de wetenschappelijke literatuur kun je de dikte ervan het best als volgt bepalen: corrigeer een lengteverschil van de onderbenen voor 100% en de lengte van je bovenbenen voor 50%.

• Jos K

Daar gaat het nu ook juist om denk ik. Als het bewezen is, lijkt het wel een goede optie, maar last van lies en heup kan ook duiden op bekken scheefstand waardoor spieren wat teveel onder spanning staan. Ben geen doktor ofzo, maar zo heb ik het zelf meegemaakt (en nogsteeds eigenlijk).

• Kees

Ik heb een been lengte verschil van 2.5 cm.Heb een rubberachtige mal laten maken van 2 cm bij de schoenmaker ( 5 euro of zo). Hier heb ik drie gaten (dus alleen te gebruiken bij look pedalen) in geboord en gelijk bestestigd met mijn lookplaatje. Weet niet of je er iets aan hebt? Voor 1.5 cm zou je ook een inleg zooltje van één cm gebruiken.

• Kim v D

Hallo,

Zelf heb ik een beenlengte verschil van 3cm(ongeluk). Hierdoor had ik aldoor een zere rug/ bekken.

Mijn onderbeen heeft dit verschil.

Mijn oplossing is inderdaad een verhoging tussen de schoen en het plaatje te doen. Hierdoor kan je plaatje gewoon goed in je pedaal klikken, en heb je de lengte in het onderbeen deels verholpen. Ik heb net zoals in mijn schoenen slechts verhoogd met 1/4 van het echte verschil. Dit was bij mij al genoeg maar dat is erg persoonlijk.

Voetzooltjes bij je wielerschoenen in is niet echt een optie. Beenlengte verschil word in steunzolen namelijk alleen bij de hak opgehoogd. Niet bij de voorvoet waar je bij wielrennen mee duwt. Hierdoor heb je nog steeds geen daadwerkelijk verschil dat je opheft door die verhoging in de zool.

Ga naar een arts met je roller en de fiets en laat hem a.d.h.v. je positie bepalen hoeveel er onder de schoen kan/moet om een natuurlijke houding te krijgen.

Ik heb gewoon 2 kunstof plaatjes ertussen, en het werkt perfect.

Succes.

• christof catteeuw

Beste

volgens welke wetenschappelijke literatuur is dat dan?

Bron?

mvg Christof