Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Terpstra, Maaskant

• gorilladochter

Langeveld heb ik al wel gezien dit jaar en daar heb ik alle vertrouwen in. Maar zouden Maaskant en Terpstra hun prestaties van vorig jaar kunnen herhalen in de klassiekers?

En welke Nederlandse renners kunnen we nog meer verwachten in de finales komende jaren?

• Lucho Herrera

Als Terpstra zijn prestaties van vorig jaar herhaalt kun je nauwelijks van een geslaagd voorseizoen spreken. Want wat heeft hij nou laten zien vorig jaar? In Vlaanderen kwam hij als 7e door boven aan de Muur. Dat was zijn hoogtepunt van het klassieke voorjaar. Zeker niet slecht, maar soms spreken we over hem alsof hij in beide keienklassiekers met de grote mannen meereed en streed voor de overwinning.

Feit is dat hij zich in Vlaanderen heel even liet zien, maar daarna toch weer naar achteren werd gedrukt. In Roubaix kwam hij vervolgens helemaal niet in de debatten voor. In de Amstel Gold race reed hij ten ten slotte nog een paar minuten in beeld op de Wolfsberg, om daarna op grote achterstand gereden te worden.

Nu ik mijn eigen bericht teruglees vind ik mezelf iets te kritisch richting Terpstra. Ik besef terdege dat hij in 2008 veel progressie boekte ten op zichte van 2007. Misschien is mijn kritiek meer bedoelt richting sommige prikkers die de prestaties van Terpstra groter maken dan ze zijn. Laat hem eerst maar eens een finale kleuren en/of een top 10 plaats in een grote kassieker halen. Eerlijk gezegd zie ik die top 10 plaats dit jaar nog niet gebeuren bij Terpstra.

Maaskant vind ik moeilijk in te schatten. In Quatar, de Algarve en in Tireno heeft hij zich een paar goed laten zien. In het Vlaamse openingsweekend kwam hij echter duidelijk tekort. Ik had het idee dat hij sterk uit de Tireno kwam, maar helaas moest hij zich ziek afmelden voor milaan san remo. Ik denk dat zijn kansen na dwars door vlaanderen en de E3 prijs beter zijn in te schatten.

• Coen

Garmin doet echt niet mee aan de laatst genoemde koersen, het zal wachten zijn tot Vlaanderen tot we weten of Maaskant iets kan laten zien.

• Rudy Tek

Hij werd toch mooi 14e in Vlaanderen, zijn weinig Nederlanders die dat kunnen denk ik. En dan kwam hij ook nog met de besten boven op de muur, had alleen de pech dat er weer groepen terug kwamen. Even daarvoor werd hij ook nog 12 in Dwars door Vlaanderen. Geen geweldige uitslag mss, maar hij was wel één van de smaakmakers in die koers.

• glenn

NL'ers in de finale de komende jaren? Hebben we het daar al niet vaak genoeg over gehad. Boom, Gesink, Dekker, Vermeltfoort etc. En het ligt er natuurlijk aan welke klassiekers je bedoeld

• Pien

@ Lucho: Die top 10 klassering van Terpstra zie je niet gebeuren? In de Omloop van het Nieuwsblad werd hij dit jaar 9e. Klein detail

• Lucho Herrera

@ Coen. Ik wist inderdaad niet dat Garmin niet deelneemt aan Dwars door Vlaanderen en E3 prijs. Opmerkelijke keuze van een ploeg die naast de Tour ook Parijs Roubaix als hoofddoel heeft.

@ Pien. Ik doelde eigenlijk op een top 10 plaats in één van de grote 5 voorjaarsklassiekers.

• Chachacha-slide

Wil je het nieuwsbald (het volk) nu klein gaan noemen? Volgens mij de 3e groote voorjaarsklassieker op de kasseien!

• Rudy Tek

Dat van Garmin wist ik ook niet en vind ik uitermate vreemd. Vond het ook al opmerkelijk dat Hans Dekkers in Castilla Y Leon reed.

En Lucho, jij vindt dus dat als Terpstra geen top 10 rijdt in Vlaanderen, Roubaix, Luik, Amstel of MSR dat Terpstra geen geslaagd voorseizoen heeft?

• Eindhovuh

Maaskant wordt afwachten, blijft een vreemde kerel(positief).

Terpstra. Tja lastig in te schatten hoe groot zijn motor nu echt is. Vliegt er soms iets te hard in heb ik het idee. Een top 10 in Vlaanderen is mogelijk denk ik.

Kan hij eigelijk een beetje sprinten?