Tot over 2 jaar , zagen we de renners minstens 8 keer (mits enige parcourskennis in de heuvelzone).
Het is dan wel een zeer zenuwachtige bedoening in die heuvelzone qua verkeer en soms moet je al vertrekken nadat je enkel de koplopers gezien hebt.
De laatste jaren genieten we meer van de sfeer en zien we ze iedere keer ong 4 maal.
De aanloop naar de heuvelzone is veranderd dit jaar en ons plan ziet er deze keer waarschijnlijk zo uit:
eerst naar de start in Brugge, dan hebben we tijd om richting Tielt of Kanegem te rijden, daarna naar de heuvelzone, waar we ofwel de Kwaremont, de Patersberg of de Koppenberg doen (liggen vlak bij elkaar, langs de grote weg richting Oudenaarde) Er staat een groot scherm op de Kwaremont, maar de Patersberg of de Koppenberg zijn toch iets spectaculairder.
Dan rijden we naar de Bosberg, waar we de rest van de koers dan ook op n groot scherm volgen. In plaats van de Bosberg, kan je ook naar de aankomst gaan kijken in Meerbeke, maar Bosberg lijkt me leuker.
Persoonlijk zou ik niet meer naar de start gaan in Brugge, wegens te druk, maar ik ben die dag geen BOB, dus moet ik mee met de vrienden…