Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ronde van Vlaanderen

• Arendje

Na jaren naar LBL te zijn geweest, lijkt het ons een keer leuk om de RVV te gaan bezichtigen!

Daarom wil ik graag de die hard's vragen wat de mogelijkheden zijn om op verschillende punten te gaan kijken.

Is de start te doen (niet te druk en kom je makkelijk weg met de auto uit Brugge)?.

Op hoeveel plaatsen (beklimmingen, kaseien) kun je staan om de renners te zien tijdens de ronde?

• De Kaasploeg op het werk

Mocht ik jou zijn, ging ik naar ‘t Hemelrijck in Geeraardsbergen. Leffes drinken, koers op groot scherm en een te gek plekje op de muur. In Brugge is het meestal ’gezellig' druk. Of je snel van Brugge in Meerbeke bent kan ik niet zeggen, maar het lijkt me zeker te doen.

Op zich slingeren ze aardig door de heuvelzone, dus het is zeker goed te doen om ze een paar keer te zien. Een beetje strategisch opstellen dus.

• Sub Culture

In Brugge valt het best mee. Als je een goede plaats wil hebben kom je wel best al vroeg, ik weet niet precies hoe laat de renners vertrekken, maar meestal zijn wij rond 7.15 al ter plaatse aan de grote markt, dat is zo net ongeveer op tijd om helemaal vooraan te staan.

Het weggaan is ook vrij makkelijk, aangezien de renners vertrekken ten noorden van de grote markt. Ten zuiden van de grote markt krioelt het wel een beetje van de kleine middeleeuwse straatjes, maar er is altijd wel een gratis parkeerplaats te vinden.

En wat de heuvelzone betreft, zou ik me de moeite besparen om aan de koppenberg of de muur te gaan kijken, tegenwoordig overnachten ze daar de avond voordien al.

• Arendje

Dank voor jullie reacties! Kun je bij de start dicht bij de renners komen of zijn ze in Brugge veel strenger dan in Luik?

Kaasploeg wat jij voorstelt lijkt best aantrekkelijk, maar we vinden het nu eenmaal leuk om op verschillende punten te staan. Gaat al jaren zo in LBL. In LBL heb je het voordeel van de snelweg, dat is een ideale verbindingsweg waar je steeds naar terug kunt om naar het volgende punt te gaan.

Is het in de “heuvelzone” goed te doen om aan de binnenzijde van de “lus” te verplaatsen met de auto?

Wat zijn mooie kaseienstroken?

Is de finish makkelijk te bereiken op een later tijdstip? Of is dat af te raden wegens drukte waardoor je toch niets kunt zien?

• Art

Dmitri Nikandrov (Centri della Calzatura Marche), Dainius Kairelis (Ceramica Flaminia Bossini Docce) en Marco Cattaneo (Lpr Vini Farnese) hebben nog 39" op het peloton, dat geleid wordt door de mannen van Liquigas. Nog een km. of 15.

• dvritm

Tot over 2 jaar , zagen we de renners minstens 8 keer (mits enige parcourskennis in de heuvelzone).

Het is dan wel een zeer zenuwachtige bedoening in die heuvelzone qua verkeer en soms moet je al vertrekken nadat je enkel de koplopers gezien hebt.

De laatste jaren genieten we meer van de sfeer en zien we ze iedere keer ong 4 maal.

De aanloop naar de heuvelzone is veranderd dit jaar en ons plan ziet er deze keer waarschijnlijk zo uit:

eerst naar de start in Brugge, dan hebben we tijd om richting Tielt of Kanegem te rijden, daarna naar de heuvelzone, waar we ofwel de Kwaremont, de Patersberg of de Koppenberg doen (liggen vlak bij elkaar, langs de grote weg richting Oudenaarde) Er staat een groot scherm op de Kwaremont, maar de Patersberg of de Koppenberg zijn toch iets spectaculairder.

Dan rijden we naar de Bosberg, waar we de rest van de koers dan ook op n groot scherm volgen. In plaats van de Bosberg, kan je ook naar de aankomst gaan kijken in Meerbeke, maar Bosberg lijkt me leuker.

Persoonlijk zou ik niet meer naar de start gaan in Brugge, wegens te druk, maar ik ben die dag geen BOB, dus moet ik mee met de vrienden…

• Art

Waarom plaatst ik dat nou weer hier :?

• Keuteberg

Art, verkeerde onderwerp ;)

• Joske

De Ronde van Vlaanderen is niet echt meer te doen in mijn opinie.

Veel verkeersopstoppingen als je ze veel wilt zien en je moet teveel risico's nemen.

Bovendien is een heel goede kaart wel handig voor de binnenweggetjes. maar ook daar wordt het al steeds veel drukker.

Beter is een vast punt uit te zoeken.

De gekende plaatsen zijn meestal al te vol als je de start hebt meegemaakt.

300.000 mensen volgen de koers live, waarvan velen zich gelukkig niet meer verplaatsen, omdat het eigenlijk alleen nog op de motor enigszins is te volgen.

• dvritm

Nikandrov wint de RVV ! Art , is dit oud worden ? Is niet de eerst keer he ? :)