Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vuelta a Castilla y Leon (2.1) Rit 2 Palencia - Palencia T.T.

• JW

Tsja, die Bush schijnt al jaren alles wat hij van zijn adviseurs zeggen moet door Babelfish te halen, in de hoop het dan zelf een beetje te begrijpen. Maar ja, dan wordt het er voor anderen niet duidelijker op… :o

• PietvZ

Ja, en?

• JW

Na de extreem goeie korte tijdrit in P-N had ik verwacht dat hij hier in staat zou zijn Leipheimer te kloppen. Dit is toch naar mijn idee een beetje een generale repetitie voor de Tourploeg. Ook in de Tour is er al snel een tijdrit. Aannemende dat Lance dan ook echt in vorm zal zijn, en dat die tijdrit voorlopig de rangorde in het Astanakamp gaan bepalen, kan dat dan m.i. nog spannend gaan worden.

• JW

In elk geval een uitslag die Rabo leuke mogelijkheden biedt om, als de kans zich voordoet, te gaan aanvallen.

Astana staat weer voor de klus de leiderstrui te gaan verdedigen. Ik ben heel benieuwd of ze dat met deze ploeg nu beter doen.

Zou Leipheimer nu als kopman worden uitgespeeld (als “troostprijs” voor zijn funktie van meesterknecht in de Tour ?), of zou Contador gewoon de vrije hand krijgen morgen, maar vooral donderdag, in de aanval te gaan ?

• zabirskie

Pas als de uitslagensites het gaan overnemen ga ik me zorgen maken :)

Baukema heeft denk ik niet voluit gereden. Die kunnen de komende dagen wel verwachten in een vlucht.

• beltran

SEVILLA plaats 6…nieuwe arts gevonden !

• JW

Verklaring voor de verbazende winst van Leipheimer op Contador c.a. in de laatste 10 km (Rabosite) :

Volgens Raboploegleider Erik Breukink zijn de grote verschillen tussen Leipheimer en Zabriskie enerzijds en Contador, Clement en Menchov anderzijds te verklaren door de wisselende omstandigheden. ‘Menchov en Clement hadden in het laatste stuk een pittige wind op de kop. Leipheimer en Zabriskie reden een hele tijd vroeger. Wellicht was het toen minder, misschien wel windstil, want het veranderde vandaag voortdurend.’

• Cecchini

Velen noemen de tijdrit de eerlijkste vorm van wielrennen. Geen combines, geen naaierij, de renner alleen met zijn fiets, en meer van die clichés. Ik weet het echer niet zo. Hoe vaak is een tijdrit wel niet ontsierd door wisselende weersomstandigheden, of door dat gedoe met die wielrenners, die worden ingehaald, en daarna zich voor de rest van het parcours laten stayeren. Zelden, dat er tijdboetes worden opgelegd. Voor klassementsrenners is het aan het eind van de Ronde de tijdrit een vrij eerlijke conditie wat het klassement betreft (maar niet voor de dagzege), omdat zij dan achter elkaar starten. Maar hoe vaak zie je wel niet bij prologen, dat ploegen op basis van te verwachten weersvoorspelling de startvolgorde van hun renners bepalen. Net zo iets als bij de Formule. Gaan we met regenbanden starten of niet ? Ach deze discussie zal wel vaker gevoerd zijn, en ook ik weet dat Leipheimer één van de betere tijdrijders is. Slecht weer of niet.

• Adriaan van Dissen

De startvolgorde werd bepaald door de uitslag van gisteren… mocht het een ingeving van hoogbegaafd gochme geweest zijn dat alle props voor leipie want als hij gisteren er met risico op een gat in de groep gegokt heeft met het weer op de dag van morgen is hij natuurlijk een kind van de modernde wielergaven….

• Andere Peter

…Wat is dat toch…met dat overvloedige … gebruik … van … …. …. … … … en …