Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

creatine

• de leeuw

Heeft er iemand ervaring met creatine? Op de verpakking staat dat je er langere duur van krijgt. Als ik renners spreek dan wordt er gezegd dat dit voor de korte/snelle kracht is. Iemand hiermee bekend.

nadeel is volgens mij dat je vocht vast houd.

• frantic

Wat ik ervan weet (of denk te weten) is dat het een soort buffer is voor als het ATP tijdelijk op is. Maar het is volgens mij na 30sec ofzo alweer op dus idd voor korte sprints van belang en niet voor duur lijkt me.

• arend appelberg

ik zelf ben freefighter en powerlifter en heb veel te maken gehad met creatine en steroide. creatine heeft zeker geen (positieve) invloed als duursporter.

het houdt vocht vast en als je kuur dan afgelopen is val je weer wat af minus de spieren die je tijdens het harde trainen gedurende je kuur hebt opgedaan. Creatine werkt bij heel veel mensen overigens ook niet omdat ze al dusdanig veel van zichzelf aanmaken. steroiden heeft wel een groot effect maar zoals ik al zei met kracht en je neemt ook in massa behoorlijk toe. als fietser lijkt me dat niet ideaal.

• Tuesday

Het is rotzooi, net als vele andere producten die “net wel mogen” bijv. Cafeine of pufjes.

Niet aan beginnen !

Vertrouw op je eigen lichaam, pilletjes of pufjes heb je niet nodig.

En laat je niks aanpraten. Als je zelfvertrouwen hebt gaat het goed. Let eerder op een goede ademhaling, rustig en diep door de buik (buiken).

Als je vindt dat je niveau niet goed genoeg is. Dan zou ik iets meer trainen, maar wel met verstand, en dus na een intensieve periode neem je gas terug. Je lichaam herstelt dan, en komt uit op een hoger niveau (supercompensatie).

Doe dit evt. samen met een trainer, waar je vertrouwen in hebt, en waar je je goed bij voelt.

• maistro

Creatine is een stofje dat als je het een tijdje inneemt, de gehaltes van phosphocreatine in de spieren verhoogt. Phosphocreatine wordt in rap tempo opgebruikt door de spieren gedurende anaerobe, submaximale inspanningen. Dus voor een wielrenner zou dit betekenen: een demarrage, een start bij het veldrijden, een puntensprintje op de baan. De hoeveelheid die in de spieren is opgeslagen is zeer beperkt en aanvulling gebeurt langzaam. Dus door iets meer in voorraad te hebben, kun je bv geen 4 keer maar 5 keer een stukje heel hard fietsen. En je gaat er waarschijnlijk niet veel harder van fietsen, dit effect is veel groter door de vaak toegenomen training bij gebruikers! Na een paar weken verdwijnt het voordeel bovendien…

Door het gebruik van creatinesupplementen neemt je gewicht toe, doordat je spieren extra veel water vasthouden. Dit is dus zeer nadelig.

Sommige sporters krijgen last van hun maag en darmen. Ook niet handig dus als je tijdens de koers moet schijten.

En je krijgt er sneller kramp door. Dus dan rijd je eerst heel hard weg in het begin van de koers maar op 5 km van het einde kun je niet meer verder…

Creatine is duur, en het effect is nutteloos voor de doorsnee wielrenner.

Dus mooi laten liggen en zoals al gezegd hieroven lekker een boterham met kaas of jam eten en dan gewoon trainen. Als je dan niet goed kan worden, wordt je het nooit.

• de leeuw

duidelijk verhaal. Ik was ook niet van plan dit te doen. Je hoort weleens wat.

• Het fenomeen

En net al boogie veel brood met pindakaas!

• Jan

Hier misschien meer resultaat

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2906

• Hans

Je moet gewoon alles nemen.

Als je vooral maar veel neemt.

Net als Simpson op de ventoux

• MarcoPolo

Stom antwoord op een goede vraag.