Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

creatine

• Jan

Goed antwoord op een stomme vraag bedoel je toch MP?

• MarcoPolo

Je vraagt naar de bekende weg, dat is dan wel weer een domme vraag.

• Der Jan

Zucht. Af en toe snak ik naar nuance op dit prikbord.

Creatine kan wel degelijk nuttig zijn voor wielrenners. Google eens op creatine-etyl-ester, om maar wat te noemen.

Creatine is geen doping. Het verwijzen naar het doping-prikbord is dan ook volkomen misplaatst.

En coffeine werkt wel degelijk, het is een van de weinig middelen waarbij het effect wetenschappelijk is aangetoond. Waarmee ik niet wil zeggen dat andere, legale, middelen geen effect kunnen hebben.

• MarcoPolo

Beter had ik het niet kunnen verwoorden.

• MarcoPolo

Duidelijk verhaal ja, waar nogal wat op valt af te dingen. Google zelf eens wat dan krijg je een veel genuanceerder beeld. Er is redelijk wat onderzoek gedaan en het creatine kan onder omstandigheden zeker nut hebben. En doping is het zeker niet zoals door sommigen hier gesuggereerd wordt. Als je een serieus antwoord op dit soort vragen wil hebben moet je niet op dit soort fora zijn. Hier ontaardt zo'n vraag al snel in emotionele stellingnamen die in veel gevallen kant nog wal raken en soms wordt met grote stelligheid rabiate nonsense gedebiteerd (zo dat is eruit). Mijn advies: als je echt een serieus antwoord op je vraag wil hebben: kijk op serieuze sites over dit onderwerp en google eens op google scholar.

• Pagliarini

Creatine kan inderdaad nuttig zijn.

Echter, weet wel hoe erbij te trainen en te eten.

Anders pis je na een week het opgehoopte vocht gewoon uit.

• Wednesday

Geloof niks van gebruik-verhalen.

Geloof in jezelf.

Daar ligt je kracht.

• MarcoPolo

Hmmmm. Sterke argumentatie. Ik zou zeggen: geloof in jezelf bauw niet klakkeloos iedereen na en maak je eigen, op feiten berustende, keuzes. Geloof niet iedereen op zijn woord en blauwe ogen, maar ook zeker geen verstofte sanjasins ;).