Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lars Boom/Thijs Zonneveld

• Eddy Veen

Omdat ik Lars een beetje begin te missen -nog 38 dagen tot zijn eerste koers- kijk ik af en toe op zijn website op zoek naar nieuws. Vandaag kwam ik het volgende bericht tegen:

“Dit is onze tijd” genomineerd (23-3-2009)

Het boek “Dit is onze tijd” van de hand van oud-wielrenner Thijs Zonneveld is genomineerd voor de Nico Scheepmaker Prijs van beste sportboek van het jaar. Het boek is zowel voor de publieksprijs, die wordt uitgedeeld na internetstemming, als voor de vakprijs (10 boeken genomineerd, alleen sportjournalisten mogen stemmen) genomineerd.

“Dit is onze tijd” gaat over de leiders van de nieuwe generatie. De vijf grootste exponenten van de nieuwe lichting – Robert Gesink, Thomas Dekker, Lars Boom, Sebastian Langeveld en Bauke Mollema – werden maandenlang van dichtbij gevolgd tijdens de eerste fase van de oranje wielerrevolutie.

• Jens

Heb het boek nog niet gelezen, maar ik ben dat zeker van plan. Hoorde wel dat het een beetje té positief was allemaal, maar goed, ik ben benieuwd.

Ben altijd weer helemaal happy als ik zie dat Thijs een stukje in De Pers heeft geschreven. Die kerel schrijft echt leuk.

• Wednesday

Ik heb het nog niet gelezen,

maar Thijs, je krijgt alle punten die ik in me heb.

Je doet het goed,

je bent bijzonder,

groet uit mijn hart.

• inverse

Heeft Wuyts niet iets soortgelijks geschreven? Namelijk een boek dat de titel draagt: “De generatie Boonen”. Goed de kunst afkijken noemen ze dat.

• Lucho Herrera

In Sportweek stond inderdaad een enigszins kritische recensie. Ze vonden het te zoetsappig, te gelikt en te positief.

Ik heb al heel wat wielerboeken gelezen (op aanraden van leon nu bezig met de flying scotsman) en het debuut van thijs zonneveld heb ik ik in 1 ruk uitgelezen. Zeer vlot met passie geschreven door een insider die een mooi beeld schetst van de toptalenten van het nederlandse wielrennen. Erg grappig om te lezen dat de kersverse vriendin van langeveld in het begin niet doorhad dat hij wielrenner van beroep was. Ja, je fietst veel, maar wat doe je nu echt?

• De Zon

Hoorde wel dat het een beetje té positief was allemaal.

Hoe kan iets té positief zijn?

Kun je me dat uitleggen?

• merijntje mortirolo

Denk aan Balkenende en aan zijn visie op de Nederlandse samenleving…