Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kevin van Impe

• stefaan.van.impe

Wie Kevin kent van bij de jeugd, weet dat hij een hardrijders was en nog steeds is.

Ik vind het allemaal dikke zever dat hij hier afgebroken wordt.

Wie dit beweert, moet er eens bij nadenken dat de renners vandaag 200km in regen en wind hebben gereden en het dan niet altijd de snelste is die wint.

Mag ik jullie er ook op attent maken dat Kevin in de laatste 11km het meest op kop heeft gereden en dus de overwinning niet heeft gestolen en dat hij de laatste km niet meer uit het wiel komt van Eekhout, dat is zijn volste recht en getuigt van geweldig veel koersinzicht en taktiek.

Als je dan nog eens weet wat kevin de laatste weken gedaan heeft om deze overwinning te behalen, zouden jullie wel anders klinken.

En tot slot, weet ik niet voor wat ik hier mijn woorden wil aan vuil maken.

• Lucas

Mmmmh, je naam doet mij geloven, dat je niet geheel objectief bent, maar ondanks dat, ben ik het toch met je eens.

• en

Tja, er zijn een aantal argumenten die in de richting van een ‘transactie’ wijzen (QS overwicht dat ze willen verzilveren, Van Impe die graag eens wilt winnen, Eeckhout die toch wel overdreven hard op kop reed de laatste km, Eeckhout rijdt bij een semi-professioneel team) maar er zijn ook een heel aantal tegenargumenten (het is maar Dwars door Vlaanderen, zou Eeckhout toch niet liever nog eens een laatste grote zege boeken (zo'n kans krijgt ie allicht niet nog eens), rijdt iemand van 39 nog voor het geld, zou Eeckhout niet wat beter geacteerd hebben indien het echt verkocht was, hoeveel zou QS nu overhebben voor zo'n koersje,…).

Het kan, maar zo overduidelijk als sommigen beweren is het toch echt wel niet.

In ieder geval een prachtige wedstrijd, nogal wat anders dan MSR.

• Sub Culture

Ach Van Impe won gewoon terecht vandaag, de manier waarop verdient respect.

En zij die dit anders zien, zijn gewoon van slechte wil.

• JW

Ik kan de video van die laatse kilometer nóg drie keer zien, maar ook dan kan ik niet anders stellen dan dat het de SCHIJN wekt dat er een deal was. Wat niet wil zeggen dat die er daadwerkelijk was.

Maar zelfs áls dat zo zou zijn, dan is er toch helemaal geen sprake van een “onverdiende winnaar” of van een “gestolen zege” ??

Het was - ook voor degenen die Rabo graag mee voorin hadden gezien ! - een prachtige en harde koers, waarin uiteindelijk de sterksten van de dag als vanzelf voorin overbleven. Waarbij de twee voorop gedurende de hele dag een enorme prestatie leverden. Van de drie daarachter had niemand meer recht op de dagzege. Haussler was oersterk maar reed niet bijzonder slim. En als hij had willen winnen had hij gewoon dat gat dicht moeten rijden, dat was zijn enige kans. Ook de andere twee Quicksteppers hadden niet méér aanspraak op de zege.

Wat er ook wel en niet voorin afgesproken is, het blijft toch gewoon een indrukwekkende en dik verdiende zege ?

.

• Pagliarini

Ik snap niet waarom iedereen het over een verkochte koers heeft.

Niko zat stikkapot. Kevin heeft de laatste kilometer in het wiel gezeten omdat Niko plek 2 wilde veiligstellen, en bovendien heeft Van Impe in de vroege vlucht weinig tot niets gedaan.

Bovendien is Niko de rapste niet meer en vanwege het feit dat ie moest vertrekken bij Topsport Vlaanderen duidde er ook op dat hij niet meer de Niko van weleer is.

Hij had vandaag gewoon een bijzonder goede dag in dit beestenweer. En hij maakte gebruik van het moment waarop Boonen en Devolder Haussler bewaakten.

Mooie koers, mooie finale. En mijns inziens gewoon een faire winnaar. Waarom zou Niko zich ook laten omkopen? Voor die paar rotcenten hoeft ie het echt niet te doen. Liever die mooie koers nog een keer op je palmares.

• Robin

Ook al zou de koers verkocht zijn, alsnog een schitterende prestatie. Ik heb genoten vandaag.

• Jan

Ach ja, de menig van Sub, de nationalistisch gefrustreerde Belg, neemt hopelijk niemand hier meer serieus. Wel jammer, want volgens mij weet hij best iets van wielrennen, alleen blijkt Nederlander-pesten zijn grootste verdienste de laatste maanden.

Wielrennen op dit niveau gaat om geld. veel geld. Daarom reed Nico ook lang op kop. Bij een grote ploeg moet je winnen, of geld verdienen. Eeckhout koos voor het laatste. Geen probleem verder, alleen jammer dat zijn mallootige landgenoot de overwinning van ‘eeuwig’ talent Van Impe wil rechtvaardigen. Sub, ik haat Nederlanders, Culture, zal waarschijnlijk niet reageren, dat zijn we gewend. Hij gooit alleen ongenuanceerde stellingen in de groep. Een anonieme trapper dus, zonder argumentatie.

Jan

• en

Nou, bedankt voor je neutrale en onbevooroordeelde bijdrage Jan. Wat onnozel van me om te twijfelen aan het feit dat deze wedstrijd verkocht is. Waarschijnlijk werd mijn blik vertroebeld onder de invloed van de haatdragende en tweedracht zaaiende posts van Sub Culture. Ben ik even blij dat jij me weer bij mijn positieven hebt gebracht.

• Jan

Hallo en, oh ik zie het al. IP-adres .be. Sorry, zal er nooit meer iets over zeggen.

Jan