Jan, Jan, Jan, waar ken ik die naam van? Ah, JAN! Ik weet het weer, Jan dus.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsNog steeds niks van de koers gezien vandaag, dus nog steeds geen redelijk oordeel. Als Eeckhout daadwerkelijk de sprint heeft aangetrokken dan klinkt het compleet infantiel en laf. Het zij zo.
Grappig is ook dat er altijd grote scharen mensen zijn om aan te geven waarom een koers dan wel niet verkocht zou zijn, vaak dezelfde die tot op de dag van vandaag het Breuk-vraagt-of-het-goed-is-incident ophalen.
Mensen die een vurig betoog houden om af te sluiten met een zinsnede als: ik snap niet waarom ik hier mijn woorden aan wil vuil maken snap ik nooit zo goed.
Maar dat terzijde, ik denk niet dat iemand de intentie heeft om jouw Kevin af te breken. Ik zeker niet, diep respect voor zijn koers gisteren. Verdient gewonnen wat mij betreft. Wat dat betreft slaat JW de spijker op zijn kop:
“Wat er ook wel en niet voorin afgesproken is, het blijft toch gewoon een indrukwekkende en dik verdiende zege?”
Maar, daarbij wil ik wel de kanttekening maken dat het rijden van Eeckhout op zijn minst opmerkelijk was te noemen. Daar is het tenslotte een discussieforum voor. En dat opmerkelijk rijden is voor mij een aanwijzing om te denken dat er in ieder geval iets besproken is. Met opmerkelijk rijden bedoel ik het constante praten, het plotselinge goed overeen komen en de laatste kilometer van Eeckhout. Volgens mij goede argumenten om een stelling in te nemen. Zo gaat dat op een forum. Als iemand goede argumenten heeft waarom Haussler doping gebruikt zou hebben zou ik die ook graag lezen om maar eens een zijstraat in te slaan.
En Eeckhout wilde mss wel zijn tweede plaats veilig stellen, maar dan had hij ook 30 per uur op kop kunnen rijden ipv 55 zonder om te kijken. Hij had immers 14 seconden over. En ik kreeg niet de indruk dat hij steenkapot zat. Toen Haussler bijvorbeeld even doortrok op een heuveltje en Boonen moest passen, stal Eeckout hem indrukwekkend voorbij. Moraal van het verhaal, zonder Van Impe af te willen breken denk ik dat er gisteren iets afgesproken is tussen de twee. Ik veroordeel het overigens niet, het zal er wel bij horen en het was een schitterende overwinnig van Van Impe. De woorden gestolen en onverdiende zege zou ik niet willen gebruiken.
En tenslotte, ja ik dring graag mijn mening op aan anderen
Stikkapot zitten A. doen ze allemaal en B. is geen reden om niet te proberen te winnen. Eeckhout is 39 jaar en een renner die weet hoe het gaat in de koers. Als je met die wetenschap de laatste anderhalve kilometer analyseert, kun je alleen maar vaststellen dat Eeckhout goed geld overhoudt aan niet-winnen. Hij heeft namelijk niet eens een poging gedaan te winnen en juist alles gedaan om niet te winnen van Van Impe.
Het is natuurlijk dapper van je om de feiten te blijven negeren Rudy, maar het was 14 seconden op de meet, slechts 8 onder het vod, redelijk veilig om aan te nemen dat het op 1200 meter nog minder was. En 5-6 seconden ben je zo kwijt, 8 trouwens ook en met 30-45 km per uur ben je 14 seconden binnen 500 meter al kwijt, zie tabel:
60 km/hr - 1 min per km
55 km/hr - 1 min 5 sec per km
50 km/hr - 1 min 12 sec per km
45 km/hr - 1 min 20 sec per km
40 km/hr - 1 min 30 sec per km
30 km/hr - 2 min per km
Als je je mening graag aandringt, basseer het dan tenminste op echte feiten.
Ik heb het nog eens bekeken, wat die 8 seconden betreft heb je gelijk. Maar op dat moment is Haussler al gestopt met trappen dus kan Eeckhout dat ook doen. Vanaf het moment dat hij aangaat kijkt hij echter geen moment meer achterom en blijft gaan. Op dat moment weet hij ook dat hij niet wint en dat vind ik op zijn minst opmerkelijk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?