Luis León Sanchez: “Eindzege in Tour is mogelijk”
26 maart 2009
Luis León Sanchez is één van de revelaties van het huidige seizoen. De Spanjaard schreef dit seizoen al de Franse rittenkoers Parijs-Nice op zijn naam, en stemt de rest van zijn seizoen af op de Ronde van Frankrijk.
“In de komende Tour de France zal ik voornamelijk mijn ploeggenoot Alejandro Valverde ondersteunen,” zegt de renner van Caisse d'Epargne tegenover Cyclingnews. “Daarnaast wil ik de nodige ervaring opdoen en Valverde helpen voor een goed klassement. We zijn er van overtuigd dat hij dit seizoen kan meedoen voor de eindzege.”
Over zijn eigen ambities in de Tour zegt Sanchez: “Ik heb nog een paar jaar nodig om de nodige ervaring op te doen. Daarna ben ik van mening dat ik mee kan doen voor de eindzege. Ik zal niet zeggen dat ik de Tour kan winnen, maar ik weet zeker dat ik de strijd wel aan kan gaan met de beste renners.”
Sanchez zal zich nu eerst gaan concentreren op de Ronde van het Baskenland waarna hij nog zal deelnemen aan de Dauphiné Libéré alvorens de Tour de France aanvangt.
Bron: Wielerupdate.nl
Opvallend dit bericht omdat ik constateer dat de drie voornaamste kandidaten voor de jongerentrui in de Tour, L.L. Sanchez, Andy Schleck en Robert Gesink waarschijnlijk allemaal in een diendende rol gaan rijden in de Tour. Hoe beinvloedt dit hun kansen en wie zal er waarschijnlijk het meeste werk moeten gaan verzetten voor zijn kopman? Oftewel, wie gaat de witte trui winnen?
Ik weet het, het is koffie dik kijken in maart, maar toch zeer interessant hoe deze renners zich ontwikkelen omdat dit de concurrentie voor Contador de komende jaren.