Je vergelijking met Dekker slaat nergens op: die heeft ook echte een verbintenis met een andere ploeg. Boogerd niet. Hij is jarenlang uithangbord geweest en dan is het altijd te prefereren om met zo iemand een goede relatie te behouden. Zoals Bobby Charlton nog steeds bij Man Utd hoort en eeuwig die club uitdraagt.
Tav stokpaardje: neuhhh… als je daarop doelt, dan is mijn stokpaardje wat algemener, denk ik. Ik heb de neiging uitvoerende leidinggevenden te verdedigen tegen gemakkelijke, ongefundeerde of populistische kritiek. In dit forum kom je dan regelmatig in de positie om (het beleid van) Rabobank te verdedigen, dat is waar.
Als jij een verklaring weet voor de breuk Rabo/Boogerd, die niets met de zaak-Rasmussen en de cultuuromslag te maken heeft, dan hoor ik die graag. Ik beweer ook niet dat mijn visie daarop bewezen is. Maar op zijn minst is de tijdlijn heel duidelijk: vanaf de dag dat Rasmussen uit de TdF werd gehaald was er afstand tussen Rabo en Boogerd en naarmate de ploeg veranderde werd die afstand groter. Ik vind trouwens dat Boogerd in al die jaren zoveel heeft betekend voor de uitstraling van de ploeg dat men vanuit de ploegleiding t.z.t. wel behoort te pogen die afstand te verkleinen. Het is dan aan Boogerd om daar wel of niet in mee te gaan.