Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boogerd naar Quick-Step?

• Andere Peter

AP haalt Rabo erbij? De topicvraag gaat toch over het nadrukkelijk niet-dragen van een Rabo-truitje door Boogerd? Stokpaardje? Wat is dat dan? Ik vind wel dat bijna overal waar wij de laatste 20 maanden iets van spanning menen te hebben gezien rondom de Rabo-ploeg de kiem ligt in de wonden en littekens die zijn gemaakt in de affaire-Rasmussen. Ook dit truitje is daar een uivloeisel van.

• MarcoPolo

Allemaal speculatie. Dekker staat ook niet meer bij RABO onder contract. Zag ik laatst toch in SilenceLotto kleding rijden. Nounou, als dat geen flinke discussie oplevert. Wat ik wil zeggen is: het lijkt wel of elke observatie of elke scheet in een krant op t.v. wordt aangegerepen om of RABO of ex-RABO af te zeiken op dit forum.

Ach en een beetje stokpaardje is het toch wel van jou: RABO verdedigen, niet dan, ja toch ?

• Andere Peter

Je vergelijking met Dekker slaat nergens op: die heeft ook echte een verbintenis met een andere ploeg. Boogerd niet. Hij is jarenlang uithangbord geweest en dan is het altijd te prefereren om met zo iemand een goede relatie te behouden. Zoals Bobby Charlton nog steeds bij Man Utd hoort en eeuwig die club uitdraagt.

Tav stokpaardje: neuhhh… als je daarop doelt, dan is mijn stokpaardje wat algemener, denk ik. Ik heb de neiging uitvoerende leidinggevenden te verdedigen tegen gemakkelijke, ongefundeerde of populistische kritiek. In dit forum kom je dan regelmatig in de positie om (het beleid van) Rabobank te verdedigen, dat is waar.

Als jij een verklaring weet voor de breuk Rabo/Boogerd, die niets met de zaak-Rasmussen en de cultuuromslag te maken heeft, dan hoor ik die graag. Ik beweer ook niet dat mijn visie daarop bewezen is. Maar op zijn minst is de tijdlijn heel duidelijk: vanaf de dag dat Rasmussen uit de TdF werd gehaald was er afstand tussen Rabo en Boogerd en naarmate de ploeg veranderde werd die afstand groter. Ik vind trouwens dat Boogerd in al die jaren zoveel heeft betekend voor de uitstraling van de ploeg dat men vanuit de ploegleiding t.z.t. wel behoort te pogen die afstand te verkleinen. Het is dan aan Boogerd om daar wel of niet in mee te gaan.