Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hautacam 1996, EPO-sjezen

• Scholten van Aschat

Gebiologeerd naar het NOS-verslag van de betreffende etappe zitten kijken.

U kent het verhaal:

Riis' kop ontplofte

Niet

Indurain's zesde

wel

Voor miljoenen kijkers

Uiteen

Nog een stel bloedhonden reden Miguel aan gort. De vraag zonder een pollachtig gebeuren van te maken: 'Wat is de consensus over Miguel Indurains dopinggebruik?'

Hij ziet er vrij dopingvrij uit. Evenals Rominger en Escartin. Tjokvol zaten sowieso Berzin, Riis, Dufaux, Virenque en Zabel. Nou ben ik vrij liberaal op het gebied van doping. Wat het voor mij niet zozeer een wrang als wel een zielig moment maakt. Indurain lijkt hier echt een Middeleeuws kaasmakertje die opeens een hedendaagse kaasfabriek binnen wandelt.

• Andere Peter

Pff… als er ‘consensus’ moet komen, dan kan ik beter maar niet meedoen. Ik ben daar niet goed in.Ik haak wel weer aan als er een consensus is, die om zeep moet worden geholpen ;)

Enne… trouwens, “Hij ziet er vrij dopingvrij uit”. Beschrijf dat eens, dan kan ik het in de toekomst ook wat beter herkennen.

• Ene Peter

Het fragment waar SvA op doelt is overigens terug te zien op de NOS-site:

http://studiosport50jaar.nos.nl/top10/video/zoek/Wielrennen

• gerd

Heb dat fragment niet meer terug gezien, maar voor zover ik mij herinner was het niet bepaald Zabel die Indurain op Hautacam aan gort reed.

Verder: Rominger dopingvrij noemen zegt al genoeg…

Ik denk dat dit hoofstuk afgesloten kan worden: Riis heeft zijn dopinggebruik al toegegeven, maar denk nu ajb niet dat de rest niks nam…in de periode heb ik zelfs Museeuw eens zien tekeer gaan in een rit naar Andora en dat op de op twee na laatste col. Ik denk dat het de rit naar Arcalis was waar Ulrich in 1997 de macht greep.

Als je in die periode een brandende lucifer in het peloton gooide zou je een ontploffing gekregen hebben die vele malen de kracht van de bom van Hiroshima overschreed. Dat was toen het grootste dialysecentrum van de wereld.

• derrick

Ja, ja Indurain had alleen spaghetti gehad. Droom verder.

• GeorgeBush

De hele carriere van Indurain is volgebakken met Epo, wie zegt dat hij zijn 5 touroverwinningen niet te danken heeft aan epo, misschien was hij wel de gemiddelde renner die als een van de eerste epo nam en daardoor zoveel heeft gewonnen, en vervolgens in 1996 het hele peloton erachter kwam en dus toen iedereen met gelijke wapens rondreedt!

• De tuinman

dan snap je er niets van. In 1994 was toch duidelijk dat iedere klant van een italiaanse dokter epo gebruikte (lees bijvoorbeeld het boek over Pantani). Indurain deed ook mee, maar niet in de gewiss/rominger-extremen. In 1996 is hij gestopt onder het mom “als het zo moet, stop ik ermee”.

• Sub Culture

Ze gebruikten toen gewoon allemaal.

Dat moest ook wel als je je vak waar je als kleine jongen van droomde, wilde blijven uitoefenen. Dus in die zin is het begrijpelijk.

Je had toen alleen ook halve garen die met hun leven speelden en echt over de grens gingen met de hoeveelheden doping. Dus niet iedereen streed met gelijke middelen.

• dikke piet

wat een overMACHT…………………

lijkt VDB wel in LBL…

• Boris de Lowikfan

Waarom zou het peloton (de absolute wereldtop) nu wel dopingvrij zijn vraag ik me af.

Kus