Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hautacam 1996, EPO-sjezen

• Dolf Kersten

ze zaten toen nu en voor altijd ‘tsjokvol’!

ben oook benieuwd hoe clean rijden eruit ziet….!?!?

• Goozzer

Dat er nu harder gereden wordt, is onzin. Kijk de VAM-statistieken van Ferrari nog maar eens na…

• ab kaashoek

en waarom zou Gesink niet volzitten??

Contador stond toch ook op de fuenteslijst??

*struisvogels ziet*

• Massimo

Was het niet zo dat ze vorig jaar in de Giro een klim aan een veel lagere gemiddelde snelheid opreden als in de tijd van Tonkov en Berzin?

• Dolf Kersten

tis allemaal zeer makkelijk verklaaarbaar hoor

jaren 90 (renners kinderen uit het hippy tijdperk, oudercompensatie)

jaren NU (renners kinderen uit eind jaren 70 / begin 80…addergebroed)

• KiamG

De invloed van doping moet nou ook weer niet overschat worden…..

Rij de Alpe d'Huez maar eens op zonder en een tijdje later mét doping.

De tweede keer rij je m echt niet opeens in 45 min als je m de eerste keer in een uur op rijdt……

Voor mij geldt: regels zijn regels en als je op doping gepakt wordt moet je op de blaren zitten. Maar als je wél doping gebruikt, maar NIET gepakt wordt, dan doe je het gewoon slim. Dan moet je als fan/wielerliefhebber ook niet zeiken verder.

Ik zie dat niet als vals spelen. Als bij voetbal een verdediger een doorgebroken speler aan zijn shirt trekt, maar de scheidsrechter ziet het niet, dan heeft ie mzzl, dan noemt men zo iemand slim, dat hij het zo deed dat de scheids het niet zag, dan noemen we hem geen valsspeler. Ziet de scheids het wel, dan heb je pech en krijg je rood…….

Als doping als vals spelen wordt gezien, dan is het ook vals spelen als je als ploeg hele goede trainingsbegeleiding hebt, zoals nu bij Rabo. Dat is oneerlijk tegenover kleinere ploegen, met minder budget, waarbij de renners zelf hun trainingen een beetje regelen. Sowieso is het oneerlijk dat sommige ploegen een groter budget hebben.

Wat ik het meest irritant vind is dat renners jaren na dato nog gaan toegeven dat ze doping hebben gebruikt, die verpesten voor mij echt de heroiek van de sport. Ik kan nog steeds genieten van het gevecht tussen Rasmussen en Contador in 2007. Dat was echt een mooie strijd op superhoog niveau!

• Toronto Maple Leafs

Tsja, als je Rominger en Escartin (hij is Kelme en die ploeg heeft zeker geen fraaie reputatie) schoon druft te noemen….niemand weet natuurlijk zeker wat er echt gebeurt zolang renners niet gepakt worden, maar logisch nadenken help en geruchten zijn er ook niet altijd voor niets.

1994, Gewiss, ongeloofelijk, reden alles kapot.

• Andere Peter

Ik nomineer deze post voor meest creatieve zeldzame onzin van.. euhh.. de laatste paar minuten.

• MWF

Nou dat valt wel mee zolang je dat maar niet doet over Rabo-renners of Nederlanders.

• gerd

KiamG, het zal wel niet goed aankomen (waarvoor excuses), maar jij moet dringend stand-up comedian worden. Lang geleden dat ik nog zo gelachen heb.

En ja men kan zich uiteraard niet voorstellen dat Gesink doping gebruikt, dat was een paar jaar geleden ook taboe ivm Thomas Dekker…maar jongens toch: ALLEMAAL…ALLEMAAL…hou dat steeds in het achterhoofd.