Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vuelta a Castilla y Leon (2.1) Etappe 5

• Robin

Vandaag: BENAVENTE - VALLADOLID 152,5 Km

Profiel:

Top 20 algemeen klassement:

Pto Dor Nombre Nac Equipo hh:mm:ss

~~~ ~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~

1º 4 LEIPHEIMER, Levi USA ASTANA 08:33:26

2º 1 CONTADOR, Alberto ESP ASTANA a 16

3º 48 ZABRISKIE, David USA GARMIN-SLIPSTREAM a 22

4º 58 CLEMENT, Stef NED RABOBANK a 49

5º 51 MENCHOV, Denis RUS RABOBANK a 55

6º 22 IRIZAR, Markel ESP EUSKALTEL-EUSKADI a 01:16

7º 12 GUTIERREZ, Jose Ivan ESP CAISSE D'EPARGNE a 01:17

8º 145 SEVILLA, Oscar ESP ROCK RACING a 01:33

9º 42 DANIELSON, Tom USA GARMIN-SLIPSTREAM a 01:36

10º 46 VANDE VELDE, Christian USA GARMIN-SLIPSTREAM a 01:39

11º 55 MOERENHOUT, Koos NED RABOBANK a 01:46

12º 103 KONOVALOVAS, Ignatas LTU CERVELO-TEST TEAM a 01:47

13º 53 TEN DAM, Laurens NED RABOBANK a 01:47

14º 13 PASAMONTES, Luis ESP CAISSE D'EPARGNE a 01:47

15º 158 TONDO, Xavier ESP ANDALUCIA-CAJASUR a 01:51

16º 168 PLAZA, Ruben ESP LIBERTY SEGUROS a 01:52

17º 102 DEIGNAN, Philip IRE CERVELO-TEST TEAM a 01:53

18º 54 GARATE, Juan M. ESP RABOBANK a 01:56

19º 81 MOSQUERA, Ezequiel ESP XACOBEO-GALICIA a 02:01

20º 18 VALVERDE, Alejandro ESP CAISSE D'EPARGNE a 02:07

Affiche:

Streams :

nl.justin.tv/satis/popout

www.rtvcyl.es/

LiveTicker:

http://translate.google.com/translate?u=http%3A//canales.nortecastilla.es/vueltacyl/en_directo_2009/en_directo_vuelta_castillaleon_2009.htm&hl=en&langpair=es|en&tbb=1&ie=ISO-8859-1

• Aljan

lijkt me het oude klassement

• Brum

Ik hoop toch dat Rabobank massaal gaat aanvallen. Clement en Menchov krijgen natuurlijk geen ruimte, maar hopelijk kan de rest wat doen en zelfs winnen (al zal dat heel lastig worden).

Als het niet lukt overheerst bij mij toch weer een beetje het gevoel van “net niet”, want in de breedte wordt er heel erg goed gereden, maar winnen lukt toch nog te weinig naar mijn mening.

• Robin

Inderdaad, dan maar via cyclingnews:

General classification after stage 4

1 Levi Leipheimer (USA) Astana 12.15.38

2 Alberto Contador (Spa) Astana 0.16

3 David Zabriskie (USA) Garmin-Slipstream 0.22

4 Stef Clement (Ned) Rabobank 0.49

5 Denis Menchov (Rus) Rabobank 0.54

6 Xavier Tondo (Spa) Andalucía-Cajasur 1.51

7 Philip Deignan (Irl) Cervélo TestTeam 1.53

8 Ezequiel Mosquera (Spa) Xacobeo Galicia 2.01

9 Alejandro Valverde (Spa) Caisse d'Epargne 2.07

10 Juan José Cobo (Spa) Fuji-Servetto 2.45

11 Laurens Ten Dam (Ned) Rabobank

12 Javier Moreno (Spa) Andalucía-Cajasur 2.49

13 Oscar Sevilla (Spa) Rock Racing 2.50

14 Luis Pasamontes (Spa) Caisse d'Epargne 3.02

15 Aitor Hernández (Spa) Euskaltel-Euskadi

16 Bruno Pires (Por) Barbot-Siper 3.03

17 Ignas Konovalovas (Ltu) Cervélo TestTeam 3.04

18 Markel Irizar (Spa) Euskaltel-Euskadi 3.05

19 Iván Gutiérrez (Spa) Caisse d'Epargne 3.06

20 Rubén Plaza (Spa) Liberty Seguros 3.09

• Steffen

Wat versta jij onder weinig winnen. Ruta del Sol, Murcia en Brown vergeten?

• Eindhovuh

Lijkt mij toch dat dit een sprint met een flinke groep wordt? Ik kan me niet voorstellen dat er nog grote verschillen komen, behoudens pech of enorme wind oid.

• Brum

Neen ik ben die overwinningen zeker niet vergeten. Maar gezien de opvallende rol waarmee ze in de koers aanwezig zijn (zie klassement; 3 bij de top 11 en het opvallende rijden in de rit van gisteren met Garate, ten Dam, Clement en Menchov), zou het mooi zijn als de overwinningen hier niet bij achterblijven.

Let wel: dit is absoluut geen kritiek op Rabo, ik vind dat ze het heel goed doen. Wel zou het mooi zijn als ze ook gaan oogsten en niet alleen in de breedte erg sterk zijn, maar juist ook echt de koers domineren (met winst als gevolg, dus niet zoals de waaieretappe in P-N). Dat is toch een beetje mijn gevoel bij Rabo tot op dit moment van het seizoen, maar misschien ben ik wel ongeduldig .

Groeten!

• Wanny

Deze manier van koersen van Rabo belooft toch wel wat voor de Tour. Ze laten zien dat ze in de breedte 1 van de betere ploegen zijn en met deze aanvallende tactiek moet dat toch spektakel op gaan leveren. En zeker als ook Saxo met aanvallende renners als de Schlecks zich ermee gaan bemoeien, is een Tourwinnaar van Astana absoluut geen zekerheidje.

• JW

Dat “net-niet-Rabo” ben ik het heftig mee oneens.

De veruit favoriete ploeg hier was Astana, dat zo ongeveer in zijn favoriete Touropstelling van start ging. Waarin Leipheimer en Contador aardig dicht bij hun grote vorm zitten.

Voor Rabo geldt dat de kopman (Menchov) nog niet in topvorm is (Rabosite). Maar afgezien daarvan startte ook Rabo in een van zijn sterkst mogelijke opstellingen (alleen Gesink niet).

Dat ze hier nog geen etappezege hebben geboekt betekent niet dat het rijden teleurstellend is. Een sprinter hebben ze er niet bij, en tot nu toe zijn de etappes 2 t/m 4 gewonnen door favorieten op dit terrein. Alleen gisteren lag er eigenlijk een kans, maar er waren meer concurrenten.

Wat ze wél hebben gedaan (leuke oefening voor de Tour) is heel attent rijden en waar mogelijk aanvallen. Gisteren hebben ze Astana bestookt met aanvallen, in de hoop een stel Astana-knechten eraf te rijden, en de toppers te isoleren. Als die col middenin de etappe een stukje zwaarder was geweest was dat bijna helemaal gelukt, nu konden er nog een paar terug komen.

Met Garate, Ten Dam en Menchov deden ze tot het eind mee voor etappewinst, en was het toch vooral Rabo dat Contador steeds weer aan het werk zette. Na P-N en deze koers is m.i. duidelijk geworden dat Astana niet overal in een zetel naar rondewinst zal rijden. Deze koers is echter met één iets moeilijker etappe te kort om ze echt in problemen te brengen.

Voor Rabo is ook deze wedstrijd nog steeds een voorbereidingskoers. De prestaties tot nu toe zijn gewoon goed, en geven veel vertrouwen voor de wedstrijden die komen gaan. Bovendien is een 4e en 5e plaats in het eindklassement, en winst in het ploegenklassement, gewoon een goeie prestatie in een wedstrijd waarin toch een heel stel sterke renners van start gaat.

Om dat “net niet” te noemen is m.i. wel heel simpel.

,

. .

• arie VIIIIIIIIi

en freire niet te vergeten