Mwa, de ruimte krijgen. Mayo reed daar ontzettend hard naar boven toen. Ik zal eens kijken of ik daar nog data van kan vinden, maar dat was een serieus nummertje toen…
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIndurain was een Bask maar in de eerste plaats een Spaans nationaal symbool. Dat is Mayo nooit geweest.
En trouwens, de Spaanse staat (justitie) heeft Indurain nooit (zo opvallend???) de hand boven het hoofd gehouden als Valverde…
DSL, ik herinner mij die rit nog heel goed (was het doopfeest van mijn zoon, maar toch hebben wij toen naar die laatste klim gekeken). Dat was een grandioze beklimming van Mayo. Mayo kon Armstrong af en toe in één klim de baas, nooit in een ronde…te kleine motor. Ik heb het gevoel dat hij Armstrong toen de baas kon en met mij ook de Belgische pers…
Ik herinner me die dag en hele Tour nog perfect, heb het verslag nog eens nagelezen en blijf bij mijn standpunt.
Misschien kon Mayo theoretisch Armstrong wel aan, feit is dat er nooit sprake is geweest van een duel tussen die twee in die etappe en dat er dus absoluut geen sprake was van een lesje leren. Armstrong maakte zich helemaal niet over Mayo en reed op Beloki's wiel reed. Logisch ook, Mayo lag al bijna 4 minuten achter Armstrong, Beloki slechts een half minuutje.
Wat Armstrong quotes na die rit:
“I decided to let Mayo go and cover Beloki and limit my losses because he's close to me on GC. That worked out OK.”
(…)
“The other riders in the lead group were more interested in looking at me and less interested in controlling Iban Mayo, who is also a rider in the race and is also a threat on GC. I don't quite understand those tactics,”
(…)
“At the end of the day, the others will have to be responsive to Mayo's attacks or he'll pass them.”
(…)
“I honestly thought that Roberto could control Beloki's move at 10 or 15 seconds and we could bring him back gradually. Then Johan said on the radio ‘you’d better go if you want to go' because I think he saw that Roberto was a little bit on the limit. So I had to go across and you always pay a little bit for those efforts.”
Of zelfs Mayo zelf: “To win here was a dream that became reality today. I was able to profit from attacking at just the right moment.”
(net na Beloki's aanval dus)
Mijn herinneringen stroken met die van DutchSL. Armstrong had een relatief matige periode en besloot voor veilighied te kiezen. Hij kon het zich veroorloven Mayo te laten lopen, maar niet Beloki. Het was dus nooit een werkelijke strijd tussen Mayo en Armstrong. Je kunt daarom naar mijn idee niet spreken van ‘Mayo leerde Armstrong een lesje’. Ik zou wel akkoord gaan met ‘Mayo was die dag duidelijk beter dan Armstrong’.
u vergeet hier dat L'Alpe Duez de weegschaal der kampioenen is!
iemand die zo sterk is dat hij zeven keer de tour wint zou zich niet moeten willen genoodzaken tot (in waarheid vertaalde) uitspraken als: “de overwinning op l'alpe duez heb ik gelaten voor wat ie was omdat ik enkel in eindklassementen denk en zo oneervolle eindzeges behaal, dat ik finaal ben weg gereden door een andere renner bergop maakt niets uit, zelfs niet op het l'altaar duez”.
dat zal zo een beetje de les zijn
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?