Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat is er aan de hand met Skil -Shimano

• Bernie

In de eerste maanden van 2009 zag je de mannen van Skil regelmatig in kopgroepen rijden en/of in ieder geval aanvallend rijden.

De laatste weken zie ik eigenlijk in hun categorie dat Vacanssoleil( Westra, Hoogendijk, Lowik en Leukemans) wel steeds mee zitten met ontsnappingen maar de jongens van Skil laten het sinds de toetrede tot de Tour het behoorlijk afweten. Ze komen gewoon tekort ?

Wie heeft hier een verklaring hiervoor ? Als het zo doorgaat kunnen ze beter Vacanssoleil naar de Tour sturen dan Skil-Shimano.

• en

Skil is gewoon veel zwakker, dat lijkt me zo klaar als een klontje.

• Eindhovuh

vandaag 5de in het eindklassement van Het Criterium International.

• Cyclad

Skil bestaat uit meer renners dan alleen Goesinnen, De Kort en Veelers.

Vandaag reden Jonathan Hivert, Piet Rooijakkers en vooral Cyril Lemoine zeer sterk in het Critérium International.

Zie je dat niet, Bernie?

• Cyclad

Ik ben het wel met je eens dat Vacansoliel het wat beter doet dan Skil, maar Skil presteert zeker behoorlijk.

• Bernie

Ja ok daar heb je een punt; had nog niet naar de resultaten gekeken van het C.I. in Noord-Frankrijk.

Maar vanaf Dwars door Vlaanderen vallen ze mij tegen, zeker als je het vergelijkt met de boys van Vacanssoleil.

• Marida

Beetje armoedig om een NL ploeg alleen te vergelijken met de andere Nederlandse ploegen. Stemmingmakerij die nergens voor nodig is.

Beide ploegen doen het gewoon prima.

• Cyclad

Skil richt zeer ook meer op de etappewedstrijden, terwijl Vacansoleil in de klassiekers én in het rondewerk presteert.

Die keuze, mede ingegeven door het prima inkoopbeleid (Lemoine en Hivert!) levert Skil wel een plaats in de Tour op. Ik kan niet zeggen dat dat onterecht is.

• Goozzer

Ik had in het begin van het seizoen ook zo mijn twijfels over Skil en haar doelstellingen, maar niets is minder waar. Skil doet het gewoon uitstekend. Ze richten zich mooi op de ASO-koersen en laten daar steevast zien van waarde te zijn. Ze zijn bij Skil gewoon goed bezig, met hun eigen plan en beleid en voeren dat met succes uit. Niets op aan te merken…

• ton duk

zucht…ik val over dit onderwerp te vaak in herhaling…zucht

Skil heeft even met Vierhouten een opleving gehad in de echte vlaamse koersen.Sinds zijn vertrek waren er slechts sporadisch uitschieters en die missen ze/we dit seizoen ook ….mijninziens omdat ze terecht pieken richting de franse ASO-koersen met oa Hivert en vandaag lemoine als de exponenten.De terechte beloning is dan de wildcard TdF

VAC …hun rijden is genieten…gisteren Westra…vandaag Leukemans en telkens steekt die Hoogerland zijn kop in beeld …en krijgt hij lovende kritieken van Wuyts en de Cauwer …

Ton DUK