Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Uitslag Omloop van de IJzeren man.

• skyKasper

Heeft iemand de uitslagen van de Omloop van de IJzeren man?

• Appelflap

Niks ten nadele van de organisatie of de jury die beiden veel tijd in zo'n wedstrijd stoppen, maar de uitslag gisteren sloeg helemaal nergens op. In plaats van de rugnummers zijn de overschoenen gefilmd. Meeschrijven was blijkbaar ook een te lastige opgave. Volgende keer beter.

• skyKasper

Met een kleine tien centimeter verschil won amateur Roy Steuten uit Hunsel gisteren in Weert de openingswedstrijd van de Nederlandse Wielren Bond (NWB).

De 32-jarige coureur uit Hunsel won vorig seizoen verschillende belangrijke wedstrijden voor de Nering Bögel-formatie. De Weertse formatie was vooral in de slotfase dicht bij hem in de buurt en loodste de machtsprinter naar de laatste bocht. Steuten: ,,Daar kwam de renner, die tweede werd (Robin Daling, red.) onderdoor. Maar ik zat goed en kwam er gemakkelijk langs. In de laatste vijftig meter kon ik op de twaalf de laatste ‘jump’ plaatsen. Het was niet veel, maar tien centimeter zijn ook voldoende om te winnen.“

In deze koers, die beter bekend staat als de Omloop van de IJzeren Man hadden opnieuw veel renners ingeschreven. Het veld van de amateurs was bijna honderd renners groot.

De toch wat zenuwachtige koers van de amateurs bleef lang gesloten. Niemand kwam echt uit het gezichtsveld van het peloton. Ook de wind bleef liggen op deze open omloop in Altweerterheide. Pogingen van Kornafel, Linsen, Jetten, Steuten, van Koolwijk en later Verdijk en Pulles liepen allemaal op niks uit. Waarna iedereen zich schrap zette voor een eindsprint van het gehalveerde peloton. De Midden-Limburger Steuten won dus voor Robin Daling uit Veghel en Alex Louwers uit het Belgische Kinrooi. Stephan Lotz (Stein) werd de tweede Limburger op een vierde plaats.

Verder had Weert een primeur. De categorie nieuwelingen werd toegevoegd aan het wedstrijdprogramma. Wielerclub Weert (NWB) en Wielerclub Midden-Limburg (KNWU) hadden daarvoor de handen in elkaar geslagen. Een daverend succes, omdat ook hier bijna tachtig renners aan de start stonden. Dennis Heering uit Enter won met een solo van bijna vijftien kilometer de koers. Jaap Kooijman uit Sittard was de beste Limbuger op een zesde plek. Voor de start werd een minuut stilte in acht genomen voor jurylid Bart Heldens uit Nederweert, die afgelopen dinsdag op 64-jarige leeftijd overleed.

• Arie

echt jammer om te zien hoeveel renners er van alle innemen om maar sterk voor de dag te komen, bij de Amateurs in ieder geval

niet gedacht dat dit zo duidelijk zou zijn

+ elke ontsnapping werd binnen een halve ronde teniet gedaan

een saaie trage wedstrijd vond ik zelf..

• ko

dat zijn dus gewoon trimmers die daar rijden zoals de dopinghazen van de BWF en de TMZ of in belgie de WAOD geen wonder dat de uitslagen niet op de voorpagina staan vermeld

• ikke

Waar slaat dit nou weer op?? omdat de uitslag er niet is zijn het allemaal pakhazen.

bedenk wat beters of kom met onderbouwing en/of namen!!

• tjonge

Tjonge-jonge, wat een trieste reactie van iemand die duidelijk niet weet waar hij over praat. Zeg dan gewoon niks……

• Arie

zoiets verzin ik niet

ik zag de pillen aan mijn neus voorbij komen ;)

welkom bij de vrije bond..

hopen dat de verhalen over leuke koersjes hier niet onterecht waren

• skyKasper

Ik vond het eigenlijk wel meevallen.

• tjonge

En als je pillen ziet dan denk je aan doping ? Wat dacht je van de normaal verkrijgbare anti-kramppillen. Maar goed, helemaal ongelijk heb je niet, hoor. Bij een aantal renners kun je je vraagtekens plaatsen. Namen hoef ik niet te noemen toch ?? Dat is voor alle deelnemers wel bekend…. Enne, o, ja, mensen met van die pufjes…. heeft iedereen astma tegenwoordig ?! Enfin, er zijn artsen/ex-renners die dit actief promoten…dan is het hek van de dam natuurlijk. Het wordt tijd voor een onaangekondigde doping-controle bij de NWB voor in ieder geval de top-5 in de uitslag. Laat ze elke deelnemer 1 euro per week extra betalen en het daarvan bekostigen….

Lang leve de hobby !