Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

sterke blokken zondag

• gijsje

Voor de ronde is quick step te kloppen ploeg!!Maar ze kunnen dan ook het hele gewicht van de wedstrijd op zich nemen!!

Sterke blokken:

cervelo: hushovd, haussler, klier

rabo: nuyens, flecha, langeveld,

colombia: Hincapie, eisel, burghardt, boasson hagen

Lotto: Hoste van avermaet en gilbert

Astana: Muravyev, Rast, Vaitkus en Iglinski

Kijk dan heb je pipo nog en nog wel wat anderen maar dit zijn in mijn ogen de sterkere blokken.

Wat wel belangrijk is dat het weer warm goed wordt met waarschijnlijk minder wind. Krijg je toch minder schifting lijkt me!!

• DureGast

Vergeet je nu met opzet quickstep?

• JasperK

Lees de eerste zin:

''Voor de ronde is quick step te kloppen ploeg!!''

Dat Astana hier tussen staat is voorspelbaar gezien de poster, maar natuurlijk nog steeds volstrekt hilarisch.

• Art

Beetje vreemd. Zet je wel types als Muravyev en Boasson Hagen erbij, maar bij Rabo laat je dan de minstens evenwaardige, en zelfs betere, Posthuma en Tjallingii er buiten. En plaats bij Cervelo ook nog zo'n type als Hammond er maar bij.

En sinds wanneer is Astana een sterk blok? Ik heb nog steeds alleen maar Iglinskiy gezien.

• VDW

Iglinskiy? Is dat die gast bij met Boonen en Pozzato mee mocht rijden?

• Sub Culture

Astana heeft een sterk blok en moe je altijd mee rekening houden.

Vaitkus, Rast, Muravyev hebben de afgelopen jaren bewezen top 10 te kunnen rijden in de RVV, Iglinsky bewees ook dat hij het Vlaamse werk aankan zaterdag, dus volstrekt normaal dat die renners worden genoemd. En ze worden dan ook nog eens begeleid door De Mol, dus zit wel snor in die ploeg.

Quickstep uiteraard het sterkste blok. Ik ga er nog steeds van uit dat Lotto het 2de sterkste blok heeft, kan bijna niet anders als ik de namen daar lees.

Dan heb je de Cervélo jongens, Columbia en dan heb je nog Rabo en Astana als best of the rest.

• Art

Leuk dat ‘op papier’ werk Sub, maar daar heb je niets aan als zowat al die renners niet in vorm zijn. En Van Avermaet is gewoon nog niet goed genoeg, laat dat duidelijk zijn.

En nogmaals, ik begrijp dat je een hekel aan Rabo hebt, maar onrealisitisch hoeft je voorspelling dan meteen ook niet te worden hè. Ik zou niet weten wat Rabo onder doet voor teams als Cervelo en Columbia. Alleen Quick Step steekt er inderdaad bovenuit.

• Sub Culture

Simpel bij Columbia en Cervélo rijden jongens rond die weten wat winnen is.

• Wanny

Bij Quick Step steken de kopmannen er iets bovenuit en dat zijn ook mannen die het af kunnen maken. Maar in de breedte doet Rabo niets onder. Posthuma, Hayman en vooral Tjallingii rijden op het moment erg sterk.

• JasperK

Weten wat winnen is maakte je nog geen sterk blok, anders hadden ze bij Rabobank wel Brown meegenomen, die heeft dit seizoen meer gewonnen dan dat hele Columbia blok.

Het gaat er vooral om hoeveel mannen je in de finale mee hebt, dan steekt Quick-Step er bovenuit, daarna komen Rabobank en Columbia, daarachter Cervélo.