Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

herstel voeding/middelen

• de leeuw

Ik heb na een intensieve tocht of door de week wanneer ik veel km heb gemaakt vaak last van zware benen. Wat is een goede voeding/ middel om goed te herstellen na een zware tocht of wedstrijd.

• snormans

Niets bijzonders, gewoon gevarieerde voeding maar van alles gewoon wat meer als je veel kilometers maakt, tenzij je af wil vallen. En een extra stukje fruit of wat vitamine pillen. Die zware benen zijn gewoon en teken van goed getraind. Als je hierbij voldoende rust neemt zal je niveau toenemen. Je kan wel een heel precies voedingsschema maken maar je kan beter gewoon normaal doen scheelt een hoop stress en gedoe. Je ben ten slotte geen prof zoals velen dus om je nou in allerlei bochten te wringen voor evenwichtig dieet is absoluut niet nodig.

Succes met trainen.

• baardmans

Het gaat ook niet over een dieet, het gaat over voeding/middelen om goed te herstellen. Ik drink altijd een hersteldrank na een lange en/of zware training voorzien van een mix van eiwitten en koolhydraten. Born, Powerbar, alle energiedrankleveranciers hebben wel een hersteldrank.

• JJMancebo

Ik gebruik High 5 en dat bevalt me erg goed. Als je er niet teveel geld aan uit wilt geven: chocolademelk (geen gein!).

• HarrieH

Laatste 30 min uitfietsen op klein verzet ?

• zwartkijker

Ik gebruik al jaren HORP.

Echt goed spul en niet op te sporen.

Dikke binnen de volgende dag ? Nee niks herstel gewoon weer ( willen ) gaan.

Is hier net over de grens redelijk makkelijk te verkrijgen.

Die jonge gasjes die ik begeleid gaan er goed op

• ronald

epo…

• Het fenomeen

Andriol.

• 3000

ETIXX heeft een uitstekende hersteldrank met prima smaak: RECOVERY SHAKE. Ze zijn o.a. leverancier bij Astana en vacansoleil heb ik vernomen…