Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Jammer dat als het nog mooi is -in het voorjaar- er geen Nederlanders zijn.

• Jurgen

De laatste jaren merk je dat als je er toch vast van overtuigd bent dat het wielrennen beter opgeheven kan worden door de steeds heftiger dopinggevallen het jaar ervoor, dat na een winterslaap de lente toch het wielerbloed wonder boven wonder weer aan het stromen krijgt.

De eerste zachte zonnestralen stemmen mild waarschijnlijk.

En in het voorjaar hoor je nog niet over doping. Dat is het ook.

Daarom, omdat het voorjaar daarmee toch de onbezorgdste wielertijd is, is het jammer dat de Nederlanders ‘niet op de afspraak’ zijn.

Straks zul je zien in juli: dan rijdt Gesink misschien wel in de 1e groep over de col, wordt dat vergald door een spelbreker uit diezelfde groep.

Gok dan maar meer op april zou ik zeggen. Is leuker.

• inverse

Waar zijn al die Nederlanders dan in het voorjaar?

• Faustino

na een winterslaap de lente toch het wielerbloed wonder boven wonder weer aan het stromen krijgt.

De eerste zachte zonnestralen stemmen mild waarschijnlijk.

En in het voorjaar hoor je nog niet over doping.

Ja, dit ben ik met je eens. Over Nederlanders, ach ze doen het niet zo slecht hoor. En Rabobank heeft leuk aanvallend rijden laten zien.

• Bordje leeg

Het is maar net waar we de lat leggen voor onze jongens, ik ben hoopvol en verwacht dat April ons veel moois gaat brengen….

• Keuteberg

Wat een onzin dat er geen Nederlanders zijn in het voorjaar…

Dan heb je toch niet goed gekeken. Langeveld in Omloop het Nieuwsblad? Leezer in Kuurne? Langeveld opnieuw in E3 Prijs? Kroon in Brabantse Pijl? Doet toch vermoeden dat op zijn minst Langeveld een rol gaat spelen in de E3 Prijs en Roubaix. Maaskant gaat daar volgens mij ook nog bijkomen want die heeft maar 1 groot doel en dat is Roubaix. Kroon zal in de Ronde ook de finale lang kleuren.

Ok, misschien komen ze tekort voor de absolute top, het podium, maar ze zitten er niet ver vanaf. Er is een grote kans dat in juli Gesink verder van die absolute top zit, dan Kroon, Langeveld en Maaskant in de Vlaamse klassiekers…

• Nelis!

Wat insinueer je precies, Jurgen? Bedoel je dat de Nederlanders alleen maar in juli goed rijden vanwege doping? En bedoel je dat de Nederlanders in het voorjaar niet goed rijden vanwege het gebrek aan…

• tukje

Kroon gaat de Ronde winnen door Devolder te verslaan in een sprint met twee.

• Blueprint

Vergeet Johnny Hoogerland en Joost Posthuma niet, de enige Nederlanders die tot nu toe iets gewonnen hebben in het profpeloton.

• Andere Peter

Tot mijn verrassing ben ik het helemaal eens met Keuteberg. Naast de toevoegingen van Blueprint noem ik ook nog Terpstra, wiens vorm mij groeiende lijkt.

‘t Is zo gek nog niet met die Nederlanders in deze fase. ’t Is nu zelfs beter dan in juli, vermoed ik. In juli hangt bijna alles af van Gesink, die in TdF ook gewoon debuteert hoor.

• Dmb

Posthuma dan, die heeft ook al koers gewonnen.