Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Belgasport: Jempi Monséré

• Sub Culture

Volgende week reportage op Canvas over dit west-vlaamse supertalent die veel te vroeg op piepjonge leeftijd om het leven kwam.

Won op 21-jarige leeftijd al Lombardije en een jaar later werd hij wereldkampioen bij de profs.

Merckx zelf heeft al herhaaldelijk aangegeven dat hij een pak minder zou hebben gewonnen had hij in de 70'er jaren mocht Monséré er bij zijn geweest, maar het lot heeft anders beslist.

Woestijnvis kennende zeker een aanrader!

• Cyclad

Ik ben geen liefhebber van het programma, maar ik zal zeker naar de uitzending over Jempi Monseré kijken.

Bedankt voor de tip!

• Herogewier

Ik ga ook zeker proberen te kijken.

• en

Waarom niet? Ik kan er nooit naar kijken omdat ik op dat uur zelden thuisben, maar het is toch niet veel meer dan (mooie) reportages over historische sportmomenten? Of vergis ik me?

• PietvZ

Jempie, niemand kan het met zekerheid zeggen, maar ik denk dat hij de grootste aller tijden geworden zou zijn… Man, man, Jempie , dat was genieten…

• Lucho Herrera

Belgasport niet mooi? Ik ben benieuwd naar je uitleg daarover Ad. Ik heb niet alle afleveringen gezien, maar er zitten toch enkele pareltjes bij.Gemaakt vanuit passie voor de sport! Denk aan Bernard Hinault in de sneeuw tijdens Luik-Bastenaken-Luik, de Brusselse jaren van Jan Mulder, het wonderkind Vandenbroucke, het drama van Gilles Villeneuve op Zolder, de jaren bij Club Brugge van Ernst Happel.

Overigens komt Jempi Monséré ook weer terug in het laatste indrukwekkende verhaal in de muur van Willy Verhegghe. In het verhaal komt zowel de dood van Jempi Monséré als zijn zoontje (reed op een van Freddy Maertens gekregen fietsje en werd toen net als zijn vader jaren eerder aangereden) aan bod. Veel meer nog gaat het verhaal over het overlijden van het zoontje van Willy Verhegghe

Zijn zoontje Miguel werd geboren op de dag dat Rosiers Parijs-Roubaix won in 1971 en overleed 10 jaar later toen Hinault in1981 Parijs-Roubaix won. Een treurig en ontroerend verhaal.

• gerd

Jempi was mijn eerste wieleridool…

Ik was 8 jaar oud toen hij overleed.

Ik weet vreemd genoeg nog precies waar ik was toen mijn mama mij voorzichtig kwam zeggen dat er iets heel ergs gebeurd was…ik ben dagenlang ontroostbaar geweest…het Mars Flandria petje met zijn handtekening op hangt nog steeds op mijn kamer bij mijn ouders…tussen Johan Boskamp en Bob Dylan in… onder Lucien Van Impe (had moeten boven zijn).

Ik moet er niet aan denken dat ik aan mijn 6-jarig zoontje moet vertellen dat Samuel Eto'o (jaja de globalisering) dood zou zijn…

Alleen al de bijzondere band Monseré-Roger De Vlaeminck is bijzonder intrigerend. Beiden zijn ooit eens samen te gast geweest op het koninklijk paleis in Laken en men moet daar toen jaaa-ren later nog over gesproken hebben.

Toen hadden we nog renners die de Ronde van Lombardije konden winnen…nostalgie…

• MWF

Zoals Eddy Merckx de grootste wielrenner allertijden is ; zo is Woestijnvis het beste produktiehuis allertijden.

• Herogewier

Freddy Maertens (1976)

In zesenzeventig is Freddy Maertens acht keer eerst

Ook in Mulhouse; in Versailles komt hij razend binnen

Na heel de dag te hebben aangevallen, onbeheerst

En uitgeput gaat hij de sprint in maar hij weet te winnen

Hij moet ook winnen, enkel winnen, anders is er niets,

Hij kent geen ander middel om de waarheid te verdringen

Dat Giovanni juist is doodgereden op de fiets

Die Freddy hem geschonken heeft. Om uit je vel te springen!

Het is zijn petekind, de zoon van Jempie Monseré

Zijn fietsmaat die zich vijf jaar eerder ook heeft doodgereden

Sindsdien was hij een vader voor dat kind, hij wil per se

Die rit, hij wint, wijst naar omhoog, zijn hoofd hangt naar beneden.