Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rentree Freire in Baskenland

• rustdag

Rentree Freire in Baskenland

AMSTERDAM - Oscar Freire maakt volgende week zijn rentree in het wielerpeloton. De Rabo-renner zal volgens ploegleider Erik Breukink starten in de Ronde van het Baskenland. “Oscar heeft nog wel last van zijn ribben, maar het is de bedoeling dat hij maandag zijn rentree maakt.”

Freire kwam in februari tijdens de Ronde van Californië hard ten val en brak daarbij twee ribben. Daardoor kon hij in ieder geval een kruis zetten door Milaan-Sanremo, waar de drievoudig wereldkampioen al tweemaal de sterkste was.

Breukink hoopt dat de Spanjaard op tijd fit is voor de Amstel Gold Race. “Hij heeft nog wat problemen met ademhalen. Hopelijk komt hij goed door het Baskenland en kunnen we hem inzetten in de Amstel Gold Race. Hij moet dan wel 100 procent fit zijn.”

• Marcos

Freire is een aparte, maar het lijkt me onmogelijk om met alleen Baskenland in de benen te starten in de Gold Race.

• diravi

Als je Baskenland uitrijdt moet de AGR toch wel lukken?

• Marcos

Jawel, maar die 100% fit lijkt me zowat onmogelijk. Hoewel een half fitte Freire nog steeds beter is dan een groot gedeelte van de Rabo-ploeg.

• Collega

freire wordt er sowieso afgereden op de uitloper van de keuteberg

• ---

Hij hoeft de AGR toch ook niet te winnen? Lijkt mij dat als hij Baskenland zonder problemen uitrijdt, hij dan ook start in de ardennen week. Kan hij meteen door mee naar Romandie, daar wat ritjes sprokelen en dan aan z'n programma richting de tour beginnen.

• JW

Volgens mij is Freire nu typisch een renner die als hij half fit is meestal in de koers helemaal niks presteert.

• Pagliarini

Hopelijk krijgt Freire de komende jaren wat meer ambitie. Ieder jaar lees je weer hetzelfde.

Eerst raakt hij geblesseerd, vervolgens wint hij wat ritjes, is net op tijd fit voor het 3-luik, valt vervolgens door de mand als eerst zijn complete team zich heeft afgemat voor hem, en vervolgens gaat hij zich voorbereiden voor de Tour. Daar wint hij 1 ritje, stapt af of wint groen. En aan het einde van het jaar probeert hij (mits niet geblesseerd) het WK te rijden. En daarna is de koek op.

Zou je als renner niet een keer iets anders willen doen? Dat vraag ik me echt af. Of blijven renners die zichzelf goed kennen zweren bij de koersen die ze altijd rijden en gereden hebben?

Uiteraard is hij voor een sponsor goud waard, maar dat even terzijde.

• Arno

Als er 1 renner is by Rabo die snel in vorm raakt, is het Freire. Karsten Kroon heeft daar een paar jaar geleden een heel leuk stukje over geschreven in januari. De kern van het verhaal is dat Freire gewoon aan komt kakken op het eerste trainingskamp van het jaar net na Kerst of nieuwjaar zonder enige serieuze training gedaan te hebben in december. De meeste anderen hebben de hele maand december alweer behoorlijk serieus getraind. De eerst paar dagen van het kamp heeft Freire het lastig, maar dan rijdt hij al weer vrolijk met de besten mee. Erg frusterend voor zijn collega's natuurlijk.

Nee, als iemand Amstel Gold kan winnen met slechts een paar weken training in de benen is hij het wel.

• Gilberto

Freire is een van mijn favoriete renners, maar Freire en de Amstel Gold Race? Weet niet hoor, laat staan met deze voorbereiding..