Ik zat het deelnemersveld van de Ronde van het Baskenland te bekijken. Die is dit jaar wel weer om je vingers bij af te likken.
Qua potentiele ronderenners is dit denk ik wel het zwaarst bezette deelnemersveld dat we dit jaar tot nu toe gezien hebben. Dat gecombineerd met het interresante rittenschema en het aanvallende rijden in het peloton dit jaar tot nu toe, moet dit haast wel een mooie wedstrijd worden.
Het is alleen de vraag in hoeverre de resultaten uit deze ronde representatief zullen zijn voor de vorm en conditie van deze en gene, in verband met verschillen in opbouw van het seizoen van de diverse renners.
Een paar stellingen:
- Contador hier niet wint dan zegt dat iets over zijn conditie, gezien zijn eerdere zwakke momenten van dit seizoen (al waren dat er niet veel). Contador doet volgens mij namelijk niet aan gewoon kilometers maken, maar rijdt in iedere wonde om te winnen
- Gesink gaat hier zeker niet winnen en als hij een plaats bij de eerste 5 in het klasement haalt mag hij dik tevreden zijn.
- Thomas Dekker moet langzamerhand iets gaan laten zien. Een goede tijdrit en een plaats bij de eerste… 10?
Wat vinden jullie hiervan.